Norton lanserer nytt sortiment for sagbladskjerping

Pressemelding   •   nov 11, 2011 12:00 CET

Norton lanserer et nytt sortiment diamant- og CBN-slipeskiver spesielt beregnet for skjerping og sliping av sagblad. Det nye sortimentet har et nyutviklet bindemiddel, Eco, som gir et bedre pris/ytelsesforhold i henhold til produsenten.

I det nye Eco-sortimentet inngår diamantslipeskiver for sliping av sagblad med sagtenner i hårdmetall. Sortimentet omfatter ulike slipeskiver for sidesliping, brystsliping og ryggsliping. Slipeskivene finnes i ulike utførelser og dimensjoner for en rekke maskiner som f.eks.Vollmer-Biberach, Vollmer-Dornhan, Woodtronic, Widma, Akemat m.fl. Sortimentet omfatter også diamantslipestift for sliping av skiver med meget smale tannåpninger.

For sliping av sagblad i high-speed stål finnes også et spesielt sortiment Eco-slipeskiver i CBN (kubisk bornitrid) for bruk i Loroch-maskiner.

”Med dette nye sortimentet diamant- og CBN-slipeskiver med meget bra pris/ytelsesforhold kan skjerpingen av sagblad gjøres både hurtigere og mer effektivt og til lavere totale slipekostnader” sier Audun Hjelseth, salgsingeniør hos Saint-Gobain Abrasives AS.

Kommentarer (0)