Ny gulvsag fra Clipper

Ny gulvsag fra Clipper

Clipper CS401 er en kompakt og ergonomisk gulvsag med kraftig konstruksjon. Maskinen har bl.a. lavt tyngdepunkt, noe som gjør den mer lettmanøvrert i henhold til produsenten.

Clippers gulvsag CS401 er beregnet for tørr- eller våtsaging i betong og asfalt. Den har en bredde og en lav konstruksjon som gjør den lett å manøvrere i og med at maskinens tyngdepunkt blir lavt. Maskinen har en kraftig konstruksjon som minsker vibrasjonene og gir en stabil saging. Kappedybden stilles enkelt inn trinnløst med en sveiv og en indikator viser den aktuelle kappedybden.

Clipper CS401 finnes i to utførelser: Enten med en bensinmotor på 6,6 kW (9 hk) for skivediameter opp til 400 mm eller med en bensinmotor på 9,6 kW (13 hk) for skiver opp til 450 mm. Den maksimale kappedybden er 145 mm respektive 170 mm. Maskinen har en avtagbar vanntank på 20 liter som forenkler våtsaging på steder hvor tilgang til kjøling er begrenset.

”Takket være det lave tyngdepunktet blir en nye gulv- og veisagen lettere å manøvrere samt mer bekvem og enklere å arbeide med.” sier Frithjof Kihle, salgsrepresentant hos Saint-Gobain Abrasives AS.

Frithjof Ask Kihle

Sales Engineer Øst 48 24 75 08