Ny kappeskive med 1,3 mm tykkelse

Ny kappeskive med 1,3 mm tykkelse

Nortons sortiment X-Treme Life kappeskiver har utvides med skiver med 1,3 mm tykkelse. Kappeskiver med 1,3 mm tykelse har vesentlig bedre stabilitet sammenliknet med kappeskiver med 1,0 mm tykkelse samtidig som kappetiden og materialtapet er kraftig redusert sammenliknet med 1,6 mm skiver.

Den nye kappeskiven med 1,3 mm tykkelse er spesielt godt egnet for kapping av tynnveggede materialer som rør og profiler og gir da fordeler som f.eks. ekstra lang levetid og hurtigere kapping. De ekstra tynne X-Treme Life kappeskivene gir rene og fine snitt og som dessuten minimerer de materialtapet. De er beregnet for kapping med 125 mm vinkelslipemaskiner.

X-Treme Life kappeskiver brukes for kapping i rustfritt og herdet stål, kullstål samt støpejern og aluminium og er optimert for effektsterke vinkelslipemaskiner. Skivenes sammensetning gir vesentlig lengre levetid på kappeskiven med bibeholdt kappehastighet. Kappeskivene er såkalt jernfrie, d.v.s. har meget lavt innehold av jern, svovel og klor oör å ikke gi opphav til forurensinger.

Norton X-Treme Life er meget fri- og hurtigskjærende som i kombinasjon med den vesentlig forbedrede levetiden gir en lavere total kappekostnad samt minsker risikoen for brenning av arbeitsstykket i henhold til produsenten.

Audun Hjelseth

Sales Engineer Midt/Nord 90 62 39 27