Ny lamellrondell gir mer effektiv sliping

Pressemelding   •   aug 16, 2011 15:00 CEST

Norton lanserer en ny lamellrondell med forbedrede egenskaper som gir mer effektiv sliping av metall.

Den nye lamellrondellen, som har betegnelsen Norton X-Treme, er bygget opp av et meget kraftig nyutviklet bomullslerret belagt med den seneste generasjonen Norzon-slipemiddel. Den kraftige ryggen gjør lamellrondellen meget motstandskraftig mot slitasje og ødeleggelse, noe som gir lengre levetid i henhold til produsenten. Slipemidlet som brukes er beregnet for bearbeiding av jern, stål og rustfritt og gir ekstra høy avvirkning på kort tid.

Lamellrondellene, som er beregnet for bruk i vinkelslipemaskiner, finnes i flere utførelser: Med plan bakplate i glassfiber i 115 og 125 mm diameter, med plan bakplate i nylon i 115 og 125 mm diameter, med konveks bakplate i glassfiber i 115, 125 og 180 mm samt med en semikonveks bakplate i plast i 115 og 170 mm diameter. Lamellrondellene finnes i kornstørrelsene k40, k60, k80 og k120.

”Med dette nye sortimentet av lamellrondeller for vinkelslipere går slipingen mye hurtigere og den blir mer effektiv, noe som bidrar til å senke den totale slipekostnaden” sier Audun Hjelseth, salgsingeniør i Saint-Gobain Abrasives AS.

Saint-Gobain Abrasives AS er Norges ledende leverandør av slipeprodukter og inngår i Saint-Gobain Abrasives som er verdens største produsent av slipemateriell. Saint-Gobain Abrasives har den seneste teknologien, leder utviklingen av nye slipematerialer og tilbyr et flertall ledende varemerker som Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter og Baystate.

Kommentarer (0)