Ny lamellrondell med lengre levetid

Pressemelding   •   aug 30, 2012 12:00 CEST

Norton lanserer en ny lamellrondell med ekstra mange lameller som gir lengre levetid og mykere sliping.

Den nye lamellrondellen, som har betegnelsen Norton X-Treme High Density, er bygget opp  av en meget kraftig nyutviklet polycottonlerret (kombinasjon av bomull og polyester) belagt med den seneste generasjonen Norzon-slipemiddel. Den nye lamellrondellen inneholder ekstra mange slipelerretslameller noe som gir  vesentlig lengre levetid i henhold til produsenten. Man får dessuten en mykere sliping og som gjør X-Treme High Density veldig godt egnet for eks.kantbryting og avrunding. Lamellrondellen er meget motstandskraftig mot slitasje og ødeleggelse, noe som også bidrar til den lange levetiden. Slipemiddelet som brukes er beregnet for bearbeiding av jern, stål og rustfritt og gir ekstra høy avvirkning på kort tid.

X-Treme High Density er beregnet for bruk i vinkelslipemaskin og finnes med konveks støtteplate i glassfiber i diameter 125 mm i kornstørrelsene 40 og  60.

”Med den nye lamellrondellen X-Treme High Density for vinkelslipere, blir slipingen betraktelig mykere, noe som gjør den ideell for avrunding av skarpe kanter og hjørner. Dessuten får man en lamellrondell med usedvanlig lang levetid, som igjen bidrar til å senke de totale slipekostnadene” sier Audun Hjelseth, salgsrepresentant hos Saint-Gobain Abrasives AS.

Kommentarer (0)