Ny rammesag for ektra store betongheller, keramiske fliser og skiferheller

Ny rammesag for ektra store betongheller, keramiske fliser og skiferheller

Bruk av store heller og fliser øker mer og mer i populæritet. Norton-Clipper lanserer nå en ny rammesag med 1.200mm kappelengde for kapping av ekstra store betongheller, keramiske fliser og skiferheller.

Den nye rammesagen, som har betegnelsen TR231 GL, har ekstra stor kappelengde – 1.200 mm og har en ramme som kan vinkles 0˚ - 45˚. Diagonal saging kan gjøres på heller og fliser opp til 800 x 800 mm størrelse. Skjærehodet løper på en ekstra kraftig ramme noe som gir stabil kapping. Skjærebordet er gummibelagt og er utstyrt med et vinklingsbart anlegg som gir vibrasjonsfri og eksakt saging. Skjærbordet er avtagbart, noe som gir enkel rengjøring. Vannpumpen er beskyttet fra slam, noe som gjør den effektiv og gir den lang levetid.

Den nye rammesagen har en stabil konstruksjon og gir rett og eksakt kapping i henhold til leverandøren. Den er utstyrt med justerbart og låsbart anlegg, noe som forenkler kappingen. TR231 GL er beregnet for diamantskiver med høyest  230 mm diameter og har en maksimal skjærelengde på 1.200mm. Det maksimale kappedybden er 45mm ved 90° og 35mm ved 45˚. Maskinen har en effekt på 1,1 kW og er utstyrt med sammenleggbare ben med hjul for enkel transport.

”Med denne nye rammesagen blir det enklere og hurtigere å sage meget store heller og fliser, ikke minst takket være den meget stabile konstruksjonen, som gir meget eksakt kapping” sier Frithjof Kihle, salgsingeniør hos Saint-Gobain Abrasives AS.

Frithjof Ask Kihle

Sales Engineer Øst 48 24 75 08