Nytt sortiment diamant- og CBN-slipeskiver fra Norton

Nytt sortiment diamant- og CBN-slipeskiver fra Norton

Norton lanserer et nytt og utvidet sortiment med diamant- og CBN-slipeskiver for presisjonssliping.

I det nye sortimentet inngår et sortiment slipeskiver beregnet for runde verktøy som f.eks. bor og brotscher. Sortimentet omfatter diamant- og CBN-slipeskiver for sporsliping, profilering av slipeskiver og skjerping. I slipeskivene brukes Nortons spesialutviklede fenoplastbindemiddel B99 som er friskjærende og har bra formfasthet, noe som gjør dem veldig godt egnet for bruk i CNC-maskiner, i henhold til leverandøren. I sortimentet inngår videre Aztec IV-slipeskiver som er beregnet for tørrsliping med høy materialavvirkning.

Blant nyhetene kan også nevnes et helt nytt sortiment for sliping av sagbladskiver med slipeskiver spesielt beregnet for bryst-, rygg- og sidesliping samt spesialskiver for skiver med meget smale tannåpninger. Dessuten inngår slipeskiver for initial profilering og skjærping av sagbladskiver helt produsert i highspeed-stål. Skivene finnes i ulike former og sammensetninger tilpasset de vanligste benyttede slipemaskinene på markedet.

Det nye sortimentet omfatter også diamant- og CBN-slipeskiver for rund-, plan- og innersliping. Videre inngår diamantkappeskiver for kapping av harde og kortsponede materialer som glass, keramiske materialer og hårdmetall. CBN-kappeskiver brukes på highspeed-stål, herdet stål og magnetiske materialer. Dessuten inngår slipeskiver for omsliping av freser. I Nortons sortiment med diamant- og CBN-produkter inngår også skjærpeverktøy, diamantpastaer og diamantfiler.

”Med dette nye og utvidede sortimentet med diamant- og CBN-slipeskiver kan Norton tilby et komplett og bredt lagersortiment for de vanligste bruksområdene i verkstedsindustrien og i verktøyrom” sier Audun Hjelseth, salgsrepresentant i Saint-Gobain Abrasives AS.