Nytt sortiment slipe- og polérprodukter for reparasjon av lakkdefekter

Pressemelding   •   feb 08, 2011 15:11 CET

Norton lanserer et nytt sortiment slipe- og polèrprodukter for bearbeiding av lakk som f.eks. renovering og reparasjon av lakkdefekter. Sortimentet består bl.a. av slipe- og polèrrondeller, våtslipepapir, polèrpasta og polèrsvamper.

Det nye sortimentet, som har betegnelsen Norton Ice, er beregnet på finjustering og polèring av billakk og brukes til fjerning av lakk- og overflatedefekter som sig, støvnupper, appelsinflate mm. samt for nedmatting, finpolering, rubbing og lakkbeskyttelse. I det nye sortimentet inngår rondeller med et sjikt skumgummi i meget fine kornstørrelser (P 1.500, 2.000 og 3.000) og som har borrelåsfeste. Det tykke skumgummisjiktet absorberer vann og støvpartikler og gjør rondellen meget føyelig, som igjen forhindrer gjennomsliping. Rondellene finnes i dimensjonene 76 mm og 150 mm. Videre inngår Black Ice rosettrondeller for våtsliping av klarlakk før polèring. Disse rondellene er selvheftende og finnes i diameter 38 mm og brukes sammen med en spesiell slipekloss med to ulike hardheter. Dessuten inngår Dry Ice borrelåsrondeller med bakside av plastfilm i dimensjonene 76 mm og 150 mm. Sliping med disse rondellene forkorter den påfølgende polèringstiden.

Videre kan nevnes Liquid Ice som er en vannbasert polèrpasta som finnes i to varianter: Step 1 som brukes etter polèring med korn 1.500 og Step 2 som brukes etter polèring med korn 2.000 og 3.000. Polèrpastaene er helt silikonfrie og oppfyller EU:s miljø krav. Pastaene brukes sammen med lammullshette og polèrsvamp. Dessuten inngår Liquid Ice Detailer Spray som brukes som lakkforsegling som gir den renoverte flaten forbedret motstandskraft.

Kommentarer (0)