Speilblank flate med ny filtpoleringsrondell

Pressemelding   •   jan 30, 2013 09:00 CET

Norton lanserer en ny rondell spesielt beregnet på polering av metall. Den nye rondellen brukes sammen med polerpasta og gir da en speilblank flate på ulike typer metaller som rustfritt stål, kullstål, aluminium, messing, bronse, krom detaljer etc. Filtpoleringsrondellen brukes med fordel etter bearbeiding med ulike typer av flatebehandlingsrondeller for å oppnå ønsket flatefinhet.

Rondellen er bygget opp av filtlameller som er limt på en støtteplate av glassfiber. Den har 115 mm diameter med 22 mm hull og er beregnet for bruk i vinkelslipemaskin. Da man ppnår best resultat ved lavere omdreining bør vinkelslipemaskinen ha variabel hastighet.

”Med denne nye filtpoleringsrondellen får man hurtig og enkelt en fin og speilblank flate på detaljer av ulike metaller.” sier Audun Hjelseth, salgsansvarlig hos Saint-Gobain Abrasives AS.

Kommentarer (0)

Kommentar