Hvor var Brå da Brå brakk staven?

Vet du hvor Brå var da Brå brakk staven? Eller hvem som er på statuen ”Skiglede” i Holmenkollen? Da kan du vinne VM-billetter og andre offisielle VM-produkter i Samlerhusets VM-Quiz på Facebook.

VM-bølgen er over oss, og flere og flere hiver seg på. Som offisiell samarbeidspartner med Ski-VM Oslo 2011, har Samlerhuset i disse dager en egen VM-Quiz på sine Facebook-sider, der man kan vinne VM-billetter og andre VM-produkter.

Samleobjekter er alltid svært populære i forbindelse med store sportsarrangement, og årets VM på hjemmebane minnes med en egen minnemedalje: VM-skillingen. Et samleobjekt som VM-skillingen vil være et håndfast og evigvarende minne fra Ski-VM i Oslo 2011 – et VM som så langt har vist seg å være full av store, norske øyeblikk. Så gjenstår det å se om vi får et like minneverdig øyeblikk som da Brå brakk staven.

Samlerhuset er offisiell samarbeidspartner med Ski-VM Oslo 2011 og gir i samarbeid med Ski-VM 2011 ut VM-skillingen. VM-skillingen er en minnemedalje som er et offisielt VM-produkt, preget ved Det Norske Myntverket på Kongsberg i maksimalt 100.000 eksemplarer.

Det er også gitt ut en egen minnemynt i sølv fra Norges Bank i forbindelse med Ski-VM, der en del av overskuddet går til å støtte norsk skiidrett. Mynten er preget ved Det Norske Myntverket og designet av Ina Viktoria Kristiansen og myntverkets egen formgiver Ingrid Austlid Rise.

Les mer om VM-skillingen på www.vmskilling.no.

Les mer om minnemynten i sølv på http://www.samlerhuset.no/47003471/?cat_id=275

Samlerhusets VM-Quiz på Facebook: http://www.facebook.com/samlerhuset?sk=app_203494699663770

For spørsmål ta kontakt med pressekontakt på presse@samlerhuset.no

• Hobby

• skivm
  • ski-vm
  • vm-skilling
  • minnemedalje
  • minnemynt
  • mynt
  • quiz

Samlerhuset AS er en stor norsk mynthandler etablert i 1994, og holder til på Kolbotn utenfor Oslo. Samlerhuset AS er et datterselskap i Samlerhuset-Gruppen, som ble opprettet i 2001, med hovedkontor i Amsterdam. Selskapet har per 2009 ca 500 ansatte og en omsetning på ca 1,7 milliarder kroner, med kontorer i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Estland, Latvia, Polen, Tsjekkia, Tyskland, Nederland, Storbritannia og Kina.

Samlerhuset selger i hovedsak tradisjonelle samleobjekter som mynter, medaljer, frimerker, sedler og myntbrev, og tilbyr mynter fra nasjonalbanker og myntverk fra hele verden. www.samlerhuset.no