Fremst på forretningsanalyse

I sin nye rapport trekker Forrester frem SAP som markedslederen på Business Intelligence (BI), med løsninger i bredden for ulike typer utfordringer.

Rapporten “The Forrester Wave™: Enterprise Business Intelligence Platforms, Q4 2013” sier blant annet at:

• SAP leder markedet med mange nyvinninger innen BI. Sitat fra rapporten: «Enten det er SAP HANA for rask og smidig i-minne-analyse, [SAP] Lumira for selvbetjenting, eller [SAP] Crystal for skalerbare, kritiske rapporter, leverer SAP på løftet om å levere «the best tool for each job»
  • Nye undersøkelser viser at 36 prosent av selskaper med løsninger for Business Intelligence (BI) bruker SAP. De er særlig fornøyd med dataintegrasjonen i SAP Business Objects BI-løsninger, teknisk arkitektur for informasjonsleveranse, analyse og drift, samt SAPs selskaps- og produktvisjon
  • SAP er den leverandøren Forresters kunder spør mest om knyttet til BI. Av Forresters kundehenvendelser om BI de siste tolv månedene, kommer SAP øverst av elleve ledende BI-leverandører

SAP BusinessObjects BI-løsninger gir selvbetjeningstilgang til relevant informasjon, slik at alle enkelt og raskt kan basere sine beslutninger på riktig og god informasjon, uansett hvor den er lagret.

SAP BusinessObjects Mobile med én million nedlastinger
Appen SAP® BusinessObjects™ Mobile er den første SAP-mobil-appen som har nådd én million nedlastinger på iTunes og Google Play, og er SAP-appen med flest nedlastinger noen sinne. Appen smelter sammen en rekke BI- og analyseprogrammer fra SAP i én enkelt app, og gir kundene fleksibilitet til å jobbe enklere på farten. Brukere kan også få tilgang til BI-funksjoner som SAP Crystal Reports, SAP BusinessObjects™ Web Intelligence-rapporter, SAP® BusinessObjects™ Dashboards og SAP BusinessObjects Design Studio. I tillegg kan de visualisere og studere data med løsninger som SAP BusinessObjects Explorer og SAP Lumira.

Pressekontakt:

Brit Ingvild Holmem