Nyhet -

Når kunden eier både dataen og relasjonen: SAP tar nytt grep om bedriftsløsninger mot kunden

I dag presenteres SAP C/4HANA, en ny serie CRM-applikasjoner som vil hjelpe bedrifter oppfylle økende kundeforventninger hele veien fra kampanje til salg. Samtidig lanseres SAP HANA Data Management Suite, markedets første løsning for omfattende datahåndtering, som lar bedrifter hente ut lønnsomme beslutninger fra tilsynelatende vilkårlig data. Lansering ble annonsert av administrerende direktør for SAP Globalt, Bill McDermott, under selskapets årlige SAPPHIRE NOW konferanse i Orlando, Florida.

- SAP var den siste til å akseptere status quo for CRM og er nå først ute med å gi kunden mer makt. Tradisjonelle CRM-systemer handler kun om salg, mens SAP C/4HANA handler om kunden. Alle enheter i en bedrift må ha samme forståelse av kunden. Kobler man sammen alle SAP-applikasjoner i en intelligent skytjeneste, får kundeaktivitet direkte påvirkning på produksjonskjeden, sier Bill McDermott.

Presentasjonen av SAP C/4HANA kommer kort tid etter EUs nye personvernregler (GDPR) trådte i kraft 25 mai. De omfattende forandringene tvinger samtlige selskap til å vurdere sine eksisterende CRM-investeringer.

SAP C/4HANA er en integrert CRM-løsning som strekker seg lenger en kun salg. Etter de forrige oppkjøpene av Hybris, Gigya og CallidusCloud knytter SAP nå sammen alle løsningene for å støtte kundevennlige tjenester som forbrukerinnsikt, markedsføring, handel, salg og support.

Økt fokus på “crowd-service”

Samtidig presenterte SAP oppkjøpet av det Sveits-baserte selskapet Coresystems AG for å forbedre kundeopplevelsen i tilknytning til arbeid i felt, spesielt innen produksjon, energi, IT og telekom.

Coresystems tjenester har stått for planlegging av kundestøtte i sanntid, og bruker en kunstig intelligens plattform for såkalt “crowd service”. I praksis betyr crowd service at et selskap ikke er begrenset til sine egne serviceteknikere, men kan også benytte seg av freelancere og partnere, avhengig av deres tekniske kunnskap, rolle og tilgjengelighet.

Mer om SAP C/4HANA

SAP C/4HANA-porteføljen består av SAP Marketing Cloud, SAP Commerce Cloud, SAP Service Cloud, SAP Customer Data Cloud (inkluderer løsninger fra Gigya) og SAP Sales Cloud (inkluderer løsninger fra CallidusCloud). SAP Sales Cloud kombinerer SAP Hybris Revenue Cloud og SAP Hybris Cloud for Customer (som består av SAP Hybris Sales Cloud och SAP Hybris Service Cloud).

Disse skybaserte løsningene har tidligere vært markedsført under varemarkedet SAP Hybris. De inngår nå som en del av SAPs avdeling for e-handel og kundeengasjement i forretningsenheten for kundeopplevelse.

Les den fullstendige pressemeldingen på engelsk her.

• Data, telekom, IT

Pressekontakt Director Nordic Communications +46733587798