SAP hjelper bedrifter bli mer intelligente med nye produkter og partnere

SAP presenterer nå nye produkter og partnerskap som skal hjelpe bedrifter bli mer intelligente med hjelp av avansert teknologi som samtalebasert kunstig intelligens (AI), bruk av blokkjedeteknologi og analyseverktøy. Samtidig er SAP Cloud Platform nå tilgjengelig hos alle store leverandører av skyinfrastruktur som Google Cloud Platform, Microsoft Azure og Amazon Web Services (AWS).

Presentasjonen ble holdt under den årlige konferansen SAPPHIRE NOW i Orlando, Florida og omhandlet blant annet:

• SAP Conversational AI som gjør at bedrifter kan utvikle intelligente chatbots for blant annet kundetjenester. Tjenesten inneholder et virkningsfullt og omfattende verktøy for opplæring, oppbygging og overvåkning av chatbots. Tjenesten kan integreres med både SAP-baserte og andre systemer – og kan tilpasses spesielt til ulike bransjer. Hittil har brukere bygget 60.000 samtalebaserte chatbots.
  • SAP Leonardo Machine Learning som nå er en del av alle applikasjoner i SAP-porteføljen, inkludert SAP S/4HANA Cloud, SAP C/4HANA og SAP Ariba-løsninger.
  • SAP Leonardo Machine Learning Foundation som gjør at kunder kan utvikle individuelt tilpasset applikasjoner har nå fem nye tjenester, inkludert objektidentifisering, tekstgjenkjenning i bilder og tekstklassifisering som analyserer og automatisk kategoriserer tekstdokumenter. Den støtter nå også programbibliotek scikit-learn i tillegg til TensorFlow.
  • SAP Cloud Platform Blockchain som er et nytt produkt som leverer blokkjedeteknologi som tjeneste. Den anvendes for å enkelt bygge og forlenge bedriftsløsninger basert i blokkjedeteknologi, som for eksempel Hyperledger Fabric og MultiChain. I dag deltar cirka 65 bedrifter i SAPs samarbeidsinitiativ for å hjelpe kunder bruke produkter som hjelper dem med produksjon og verdikjeder hvor blokkjedeteknologi kan øke transparens, sikkerhet og samarbeid med transport, matproduksjon og legemidler.

For å øke anvendelsen av blokkjedeteknologi innenfor transportbransjen, har SAP lansert et konsortium av syv samarbeidspartnere inkludert Intel Corp., Hewlett Packard Enterprise Co. (HPE) og A3 by Airbus SE.

SAP Cloud Platform tar strategiske skytjenester til nye høyder

SAP fortsetter å gjøre det enklere for kunder å velge skytjenester nå som SAP Cloud Platform har blitt tilgjengelig på Google Cloud Platform og Microsoft Azure. Med disse nye mulighetene, i tillegg til Amazon Web Services (AWS), er SAP Cloud Platform tilgjengelig hos alle de store leverandørene av skyinfrastruktur. SAP er det eneste selskapet som kan levere fulstendige bedriftsplatformer som tjeneste (PaaS) med stor fleksibilitet, åpenhet og valgmuligheter.

SAP skal også lansere SAP Cloud Platform, Private Edition, på IBM Cloud som en privat skyløsning. Dette lar kunder i tungt regulerte bransjer som bank, helse, transport og aktører, som behandler sensitiv data, være innovative uten at dette går på bekostning av sikkerhet eller kontroll.

Lettere å bygge en intelligent bedrift med SAP Analytics Cloud

SAP Analytics Cloud gir tilgang til over 150 skybaserte datakilder som lar kunder enkelt hente ut data og lage analyser uansett hvor dataen er lagret. Kombinasjonen av maskinlæring og teknologi for natural language query (NLQ) gir enda mer nøyaktige resultater og kjappere beslutninger. Den nye funksjonen: search to insightanvender samtalebasert kunstig intelligens for å kjapt gi naturlige svar på mange ulike enheter.

Klikk her for å lese den fullstendige pressemeldingen på engelsk.

• Data, telekom, IT

• sapphire now
  • sap leonardo machine learning foundation
  • sap leonardo machine learning