Angela Mazza – ny regionssjef for SAP EMEA Nord

SAP har ansatt Angela Mazza som ny regionssjef for EMEA Nord. Hun vil lede virksomhetens vekst innen SAPs programvare, plattformer og bedriftsnettverk i Norden og Baltikum samt Storbritannia, Irland, Frankrike, Belgia, Luxembourg og Nederland.

Mazza var tidligere chief operating officer (COO) for SAP region Sentral- og Øst-Europa (MEE). Hun har drevet den digitale transformasjonen både internt og blant kunder, og gjort SAP til det ledende skyselskapet i regionen MEE.
I sin nye rolle som leder for EMEA Nord, erstatter hun Darren Roos, som går videre til en rolle som Global President S / 4 HANA Public Cloud. Angela rapporterer til Franck Cohen, President for EMEA & MEE.

I lys av SAPs globale resultatrapport for 2016 som ble utgitt 24. januar, har Angela Mazza et klart fokus for 2017. -Enterprise I alle størrelser for å ha et helhetlig bilde av hvordan digitalisering og sky verktøy best kan brukes til å øke selskapets fleksibilitet og vekst. Dette gjelder i stor grad for EMEA-regionen nord hvor sterk konkurranse og modne markeder setter ekstra krav til selskapers digitalisering, sier Angela Mazza. - SAP er ypperlig posisjonert for å hjelpe bedrifter med dette. Vi har fokusert på og investert i markedsledende løsninger, og selskapene ønsker å samarbeide med oss. Jeg er stolt over å lede EMEA-region nord i denne spennende perioden, fortsetter hun.

Angela Mazza kan se tilbake på en tretten år lang karriere i selskapet med ledende roller i flere virksomhetsområder og regioner. Hun har bland annet vært Vice President Large Enterprises, Vice President Strategic Customer Network og Global Vice President Line of Business HR hos SAP.

Angela er også del av SAPs Extended Executive Team og er medlem av Swiss Institute for Supervisory Boards.

• Data, telekom, IT

• angela mazza
  • sky
  • cloud
  • plattformer
  • digitalisering

Som markedslederen innen forretningsprogramvare hjelper SAP virksomheter av alle størrelser og innen alle bransjer til å bli bedre. Fra administrasjon til styrerom, lager til kasse, kontor til mobil enhet – SAP hjelper mennesker og organisasjoner til å jobbe bedre sammen og med å bruke forretningsinnsikt mer effektivt for å ligge foran konkurrentene. SAPs applikasjoner og tjenester gjør det mulig for mer enn 345 000 kunder å drive lønnsomt, tilpasse seg endringer og oppnå bærekraftig vekst. SAP er børsnotert i Frankfurt og på NYSE. Se www.sap.com/norway for mer informasjon.

Pressekontakt Director Nordic Communications +46733587798

Ingrid Helsingen Warner