Pressemelding -

Apple og SAP gjør det enkelt å ta i bruk maskinlæring ved å lansere "native"-applikasjoner for bedrifter

På SAPPHIRE NOW, annonserte SAP og Apple at CORE ML®, Apples enhetsbaserte maskinlærings teknologi, blir tilgjengelig for første gang som en del av SAP Cloud Platform SDK for iOS (Software Development Kit). Den neste versjonen av SAP Cloud Platform SDK, som blir tilgjengelig senere denne måneden, gjør det mulig for bedrifter å lage tilpassede, intelligente iOS-apper drevet av SAP Leonardo. Maskininnlæringsmodellene lastes ned automatisk til iPhone® og iPad®, slik at applikasjoner kan kjøre offline, og kan deretter oppdateres dynamisk mens de er koblet til SAP Cloud Platform.

Gjennom partnerskapet med Apple har SAP tilpasset sine mest populære mobilapplikasjoner for SAP SuccessFactors® og SAP Concur®-løsninger, sammen med SAP Asset Manager, å kjøre native på iOS. Disse applikasjonene er fullt integrert med iPhone og iPad, for å maksimere sikkerhet, ytelse og de nyeste innovasjonene fra Apple. SAP annonserte i dag at de vil utvide iOS-opplevelsen på tvers av hele applikasjonsporteføljen, som starter med SAP Ariba®-løsningen.

På grunn av suksessen til iOS-arbeidet, annonserte SAP også at de vil utvide sitt apptilbud til Mac, med nye applikasjoner som gir samme brukervennligheten og funksjonalitet som SAP iOS-apper.

"Apple er på vei opp i bedriftsverden," sa Bill McDermott, administrerende direktør i SAP. "Våre kunder elsker sikkerheten og brukervennligheten som IOS er kjent for, og at det gir dem en overlegen plattform for å bygge applikasjoner for bedriften. Vi har et sterkt partnerskap, og dagens kunngjøringer viser SAPs forpliktelse til å fortsette å innovere sammen med Apple. "

Tim Cook, administrerende direktør i Apple, sa: "Bedriftskunder ser virkelige fordeler når de bruker iOS. Vi er glade for at SAP utvider disse opplevelsen til iPhone og iPad, samt bringer dem til Mac for første gang. Dette er en viktig milepæl for vårt partnerskap, og vi er begeistret over å samarbeide med SAP for å gi kundene våre verdens mest pålitelige forretningsprosessdata på iPhone, iPad og Mac – de beste enhetene å gjøre business på. "

For bedrifter som trenger hjelp med å komme i gang med iOS-apper, tilbyr Apple og SAP ni programmer for en rekke bransjer, fra utviklere med som har lang erfaring med å bygge SAP Cloud Platform SDK for iOS. Kom i gang i dag her.

SAP Cloud Platform SDK for iOS ble designet av Apple og SAP for å gjøre det enkelt for utviklere bygge egendefinerte iOS-apper for bedriften. Med iOS SDK, forvandler kunder i mange forskjellige næringer måten de jobber på, inkludert produksjon, detaljhandel og transport. Hvis du vil ha mer informasjon kan du gå til sap.com/apple.

Få tilgang til hele pressemeldingen her (på engelsk).

• Data, telekom, IT

• ipad
  • iphone
  • ios
  • apple
  • sap cloud platform
  • sky
  • maskinlæring

SAP er markedsledende innen intelligent bedriftsprogramvare for den nye opplevelsesøkonomien. Vi hjelper bedrifter i alle størrelser og bransjer: 77 prosent av verdens transaksjonsbaserte omsetning går gjennom et SAP-system. Våre teknologier innen maskinlæring, IoT og avanserte analyseteknologier, gjør at alle bedriftskunder kan bygge intelligente bedrifter. SAP gir enkeltpersoner og organisasjoner bedre mulighet for å samarbeide og utnytte driftsinnsikt slik at de holder seg ett skritt foran sine konkurrenter. Vi forenkler teknologi for bedrifter, slik at de kan ta i bruk vår programvare som de selv ønsker – uten avbrudd. Vårt heldekkende tilbud av applikasjoner og tjenester gjør det mulig for mer enn 437.000 private og offentlige bedrifter å kontinuerlige tilpasse driften og sikre lønnsomhet. Med et globalt nettverk av kunder, partnere, ansatte og tankeledere, bidrar SAP til en velfungerende verden og forbedrer menneskers liv. For mer informasjon, besøk www.sap.com og www.sap.com/norway.

Pressekontakt Director Nordic Communications +46733587798

Ingrid Helsingen Warner