Bedre digitale kundeopplevelser fra SAP

Ny programvare fra SAP gir bedre kundeservice og enklere prosesser.

De nye løsningene SAP hybris Customer Experience og SAP hybris Profile gjør at informasjon utveksles mellom front office og back office i sanntid. Dermed får både kundebehandlere og kundene bedre informasjon i sanntid fra ulike systemer knyttet til viktige elementer som prising, varelager og forsyningskjeden.

Løsningene går lenger enn tradisjonelle CRM-systemer ved at de som snakker med kundene kan gå utover tradisjonelt salg og markedsføring og levere en person-tilpasset tilnærming i sanntid for web- og mobilhandel, kundeservice i sosiale medier etc.

–Virksomheter må bort fra de gamle silo-systemene og møte kundene der de er, på ulike typer digitale enheter og plattformer. De krever at behovene blir forstått og møtt raskt, hver gang de spør, sier Bill McDermott, CEO i SAP.

–Tradisjonelle, skybaserte CRM-teknologier gjør ting unødvendig komplekst fordi de stammer fra tiden før sosiale medier og mobilitet. Dagens selskaper trenger innovative, integrerte løsninger som forenkler jobben for de som møter kundene, slik at de kan bedre møte kundenes behov.

Løsningene kan enkelt implementeres og integreres med andre SAP hybris-løsninger.

–Alle typer virksomheter trenger å skape økt lojalitet og etterspørsel fra kundene. Det gjøres gjennom person-tilpassende kundeopplevelser som engasjerer mer. Forenkling av data-analyse og rapporter og å bruke disse for prediktive analyser er viktig for å få resultater, sier Daniel Prytz, Nordic Head of SAP Customer Engagement & Commerce.

–Vi tar CRM til et nytt nivå med disse løsningene, slik at man kan bedre kundeopplevelsen i alle flater basert på sanntidsdata.

Les mer i pressemeldingen på engelsk her.

• Data, telekom, IT

• digital kundeopplevelse
  • customer experience
  • sap hybris
  • kundeopplevelse

Som markedslederen innen forretningsprogramvare hjelper SAP virksomheter av alle størrelser og innen alle bransjer til å bli bedre. Fra administrasjon til styrerom, lager til kasse, kontor til mobil enhet – SAP hjelper mennesker og organisasjoner til å jobbe bedre sammen og med å bruke forretningsinnsikt mer effektivt for å ligge foran konkurrentene. SAPs applikasjoner og tjenester gjør det mulig for mer enn 293500 kunder å drive lønnsomt, tilpasse seg endringer og oppnå bærekraftig vekst. SAP er børsnotert i Frankfurt og på NYSE. Se www.sap.com/norway for mer informasjon.

Pressekontakt Director Nordic Communications +46733587798

Ingrid Helsingen Warner