Enklere å bruke SAP HANA i skyen

SAP tar sin sky-strategi ett steg videre, tydeliggjør prismodellen og gjør det enklere å bruke SAP HANA. Målet er at virksomheter av alle størrelser skal kunne dra nytte av den kraftige i-minne-plattformen og smidige skytjenester. SAP lanserer samtidig nye tilbud for plattformen SAP HANA Cloud. Kundene kan nå velge mellom tre alternativer: SAP HANA AppServices, SAP HANA DBServices og SAP HANA Infrastructure Services.

Nyheten ble presentert på en pressekonferanse i Palo Alto i California i går kveld.

–I dag har vi gjort det enklere for enda flere å bruke SAPs HANA-baserte applikasjoner. Kunder og partnere kan oppleve styrken i i-minne-plattformen og bygge sky-apper som de selv vil, sier Dr. Vishal Sikka, som sitter i SAPs ledergruppe og har ansvar for området Product & Innovation

Ny leveranse- og prismodell

SAP HANA har nå flere ulike prisalternativer, slik at flere kan komme i gang med plattformen. Modellen begynner med en grunnpris, og kan bygges ut og kompletteres etter hvert. Kundene betaler kun for det som brukes, og kan velge heldekkende løsninger eller enkeltfunksjoner, som prediktiv analyse, planlegging osv.

Bedre tilbud på SAP HANA Cloud-plattformen

SAP presenterer også nye tilbud for plattformtjenesten SAP HANA Cloud. Utviklere, nystartede selskaper, programvareselskap og kunder kan nå bygge datadrevne apper direkte i skyen. Dette er en plattform som en tjeneste (Paas) med i-minne-basert infrastruktur og database- og applikasjonstjenester for utvikling, utvidelse, implementering og kjøring av applikasjoner. SAP HANA Cloud er tilgjengelig fra i dag på SAP HANA Marketplace. Kunder kan komme i gang med SAP HANA på bare 30 minutter, og få tilgang til en heldekkende plattform for neste generasjons apper. Samtidig kan kunden kjøpe tilgang etter behov, og abonnere på de ulike tjenestene.

Enkelt å handle på SAP HANA Marketplace

Den nye skybaserte SAP HANA-plattformen har mellom 128 GB og 1 TB minne, og er tilgjengelig på SAP HANA Marketplace, en nettbutikk der kundene kan teste og kjøpe HANA-baserte applikasjoner. Der er også SAP Fiori-apper og hundrevis av andre tilbud tilgjengelige.

Du kan se pressekonferansen fra i går kveld her.

Mer informasjon finner du også i pressemeldingen på engelsk.

Kontakt:

Brit Ingvild Holmem, for SAP

90643115 / bih@iteo.no

• Data, telekom, IT

• platform as a service
  • nettsky
  • cloud
  • vishal sikka
  • sap hana marketplace
  • sap hana enterprise cloud
  • sap hana cloud
  • sap hana

Som markedslederen innen forretningsprogramvare hjelper SAP virksomheter av alle størrelser og innen alle bransjer til å bli bedre. Fra administrasjon til styrerom, lager til kasse, kontor til mobil enhet – SAP hjelper mennesker og organisasjoner til å jobbe bedre sammen og med å bruke forretningsinnsikt mer effektivt for å ligge foran konkurrentene. SAPs applikasjoner og tjenester gjør det mulig for mer enn 253500 kunder å drive lønnsomt, tilpasse seg endringer og oppnå bærekraftig vekst. SAP er børsnotert i Frankfurt og på NYSE. Se www.sap.com/norway for mer informasjon.

Pressekontakt Director Nordic Communications +46733587798

Ingrid Helsingen Warner