Enklere app-muligheter i skyen

SAP lanserer betydelige forbedringer i SAP HANA Cloud Platform, som er selskapets in-memory-plattform som en tjeneste (PaaS).

Nyheten ble offentliggjort på SAPPHIRE® NOW i dag. Konferansen holdes i Orlando, Florida fra 5.-7. mai.

På plattformen kan kunder og partnere bygge, utvide eller integrere mobilklare forretnings-apper som støtter den digitale økonomien. SAP HANA Cloud Platform har blitt standard-plattformen som SAP-partnere og –kunder bruker til app-utvikling og –implementering.

Brukere kan enkelt få tilgang til applikasjoner fra plattformen på SAP HANA App Center, som er en brukervennlig nettside. SAP HANA App Center utvider med nærmere 1000 nye applikasjoner, og lenker direkte til SAP Store, som gjør kjøp enkelt.

De nyeste oppdateringene på SAP HANA Cloud Platform omfatter:

• SAP HANA Cloud Platform Internet of Things (IoT) – tjenester, inkludert administrasjon av enheter og data for IoT-applikasjoner, forenkler implementering av enkle IoT-sky-apper
  • Tjenester for rask implementering av software-as-a-service (SaaS) og mobile applikasjoner knyttet til SuccessFactors HCM solutions, SAP Cloud for Customer, SAP Jam, og S/4HANA, samt lokalt implementerte SAP Business Suite.
  • SAP Adaptive Server® Enterprise (SAP ASE) legges til plattformen for at kunders eksisterende applikasjoner enklere skal kunne flyttes fra andre databaseplattformer til et fullt integrert sky-miljø
  • Den nye SAP Fiori®, demo cloud edition lar kunder få mer ut av sine eksisterende SAP-investeringer ved å ta i bruk SAP Fiori-apper i alle deler av virksomheten.
  • SAP HANA® Cloud Platform mobile services vil bli en driver for mobil forretningsfornyelse ved å knytte sammen mennesker, enheter og forretningsnettverk, og legge til rette for utvikling og implementering av mobilapper. Kunder kan bygge og implementere apper i lokale eller skybaserte systemer.

Les mer i pressemeldingen på engelsk.

SAP lanserte også SAP HANA Cloud Platform for tingenes internett (IoT), som gjør det mulig å knytte alt til hvilken som helst app eller forretningsprosess i virksomheten eller forretningsnettverket. Dette skaper nye inntektsmodeller, produkter og tjenester.

SAP inngår også nye samarbeid med Siemens og Intel for å gjøre det enklere for kunder å implementere IoT-løsninger. Siemens har valgt SAP HANA Cloud Platform for å lage Siemens Cloud for Industry, som kjører på SAP HANA Cloud Platform, og vil være en åpen skyplattform som analyserer store datasett i bransjen. Siemens skal lage et åpent IT-økosystem for forhandlere og applikasjons-utviklere basert på SAP HANA Cloud platform.

SAP og Intel samarbeider for å forenkle, sikre og skalere tingenes internett i virksomheter. Intel har en mal for interoperatible IoT-løsninger, og SAP HANA-plattformen skal brukes sammen med denne for å forenkle implementering av IoT-løsninger.

Les mer i pressemeldingen på engelsk

• Data, telekom, IT

• mobilitet
  • cloud
  • sap hana
  • tingenes internett
  • internet of things

Som markedslederen innen forretningsprogramvare hjelper SAP virksomheter av alle størrelser og innen alle bransjer til å bli bedre. Fra administrasjon til styrerom, lager til kasse, kontor til mobil enhet – SAP hjelper mennesker og organisasjoner til å jobbe bedre sammen og med å bruke forretningsinnsikt mer effektivt for å ligge foran konkurrentene. SAPs applikasjoner og tjenester gjør det mulig for mer enn 291000 kunder å drive lønnsomt, tilpasse seg endringer og oppnå bærekraftig vekst. SAP er børsnotert i Frankfurt og på NYSE. Se www.sap.com/norway for mer informasjon.

Pressekontakt Director Nordic Communications +46733587798

Ingrid Helsingen Warner