IBM og SAP samarbeider om nettsky

SAP har valgt IBM som strategisk partner for nettsky-infrastruktur for å gjøre det enklere for kundene å legge viktig programvare i skyen. SAP® HANA Enterprise Cloud-porteføljen blir nå tilgjengelig via IBMs skalerbare, åpne og sikre nettskyer.

SAP HANA Enterprise Cloud blir utvidet til nye, store markeder ved hjelp av IBMs sky-datasentre. Forventningen er at kunder skal kunne implementere SAP-programvare i raskere og sikrere miljøer, støttet av IBMs leveranseevne i skyen.  Sammen har IBM og SAP ekspertise, løsninger og sky-infrastruktur for å levere SAPs forretningsløsninger på IBM Cloud.

SAP tilfører sanntidsdata gjennom i-minneplattformen SAP HANA, samt viktig forretningsprogramvare som SAP Business Suite i et skymiljø. IBM tilfører dybdekunnskap om virksomhets-it, åpen arkitektur gjennom IBM Cloud Managed Services og SoftLayer, slik at kunder sikkert kan håndtere oppgaver i SAP-systemene, fra testing til produksjon, i en enhetlig infrastruktur med transparens og full kontroll over hvor dataene ligger. Kundene vil også få fordeler gjennom teknologi og tjenester fra begge selskaper, som begge jobber ut fra beste praksis i bransjen. Både SAP- og IBM-kunder vil kunne dra nytte av samarbeidet.

Viktige fordeler for kundene:

• Kan dra nytte av SAP HANA Enterprise Cloud med det globale nedslagsfeltet fra IBM Cloud. Kunder kan bruke data med SAP HANA og forretningsprogrammer i IBM Cloud, hvis signatur er fart, transparens og kontroll.
  • SAP HANA vil kjøre på IBM Cloud, som gir en tilnærming basert på åpne standarder, og gjør det enklere å kombinere eksisterende teknologi med nye oppgaver.
  • IBM og SAP legger vekt på sikkerhet for kunder i skyen. IBM Cloud gir synlighet og kontroll slik at kunder kan ta med sikkerhetsrutinene til nettskyen.
  • Kunder får større muligheter for skalerbarhet. Man kan starte lokalt og skalere globalt med disse nettsky-tjenestene, samtidig som man overholder lokale lover og regler.

Les mer i pressemeldingen på engelsk

• Data, telekom, IT

• sap hana
  • ibm cloud
  • partner
  • nettsky

Som markedslederen innen forretningsprogramvare hjelper SAP virksomheter av alle størrelser og innen alle bransjer til å bli bedre. Fra administrasjon til styrerom, lager til kasse, kontor til mobil enhet – SAP hjelper mennesker og organisasjoner til å jobbe bedre sammen og med å bruke forretningsinnsikt mer effektivt for å ligge foran konkurrentene. SAPs applikasjoner og tjenester gjør det mulig for mer enn 261000 kunder å drive lønnsomt, tilpasse seg endringer og oppnå bærekraftig vekst. SAP er børsnotert i Frankfurt og på NYSE. Se www.sap.com/norway for mer informasjon.

Pressekontakt Director Nordic Communications +46733587798

Ingrid Helsingen Warner