Microsoft velger SAP når de skal ivareta sine ansatte

Oslo, 16. november 2016: SAP melder i dag at Microsoft har valgt SAP SuccessFactors® HCM Suite, inkludert SAP SuccessFactors Employee Central, som ny HR-løsning for sine 114 000 fulltidsansatte.

Den skybaserte plattformen skal bidra til at de ansatte i selskapet får bedre og tettere oppfølging, og at nye talenter tiltrekkes organisasjonen.

Microsoft forventer samtidig å redusere sine kostnader knyttet til HR, samtidig som de kan jobbe mer effektivt og styrke sine forretningsresultater.

– HR har i dag blitt altfor komplekst. Spesielt gjelder dette for store internasjonale konserner som er underlagt hundrevis av lover og regler, og som varierer fra land til land. Når HR-tjenester nå legges i skyen må strukturen forenkles, og de ansatte må oppleve å få tilgang til en smart og enkel tjeneste. Vi i SAP er stolte over å få bistå Microsoft på denne reisen, sier Mike Ettling, president i SAP SuccessFactors.

– For oss er det viktig å ha en plattform i verdensklasse, for å kunne utvikle våre talenter videre og sørge for at disse kan bygge meningsfulle karrierer i Microsoft. Våre ansatte er nøkkelen til vår suksess, og det at SAP deler vår visjon om å forenkle globale prosesser og å styrke hver enkelt person i organisasjonen har vært avgjørende for vårt valg, sier Jacky Wright, vice president of IT i Microsoft.

For mer informasjon, se engelsk pressemelding her:

• Data, telekom, IT

• sap successfactors® hcm suite
  • digitalisering
  • business intelligence
  • partner
  • microsoft
  • hr
  • successfactors employee central
  • medarbeidertilfredshet

Som markedslederen innen forretningsprogramvare hjelper SAP virksomheter av alle størrelser og innen alle bransjer til å bli bedre. Fra administrasjon til styrerom, lager til kasse, kontor til mobil enhet – SAP hjelper mennesker og organisasjoner til å jobbe bedre sammen og med å bruke forretningsinnsikt mer effektivt for å ligge foran konkurrentene. SAPs applikasjoner og tjenester gjør det mulig for mer enn 335 000 kunder å drive lønnsomt, tilpasse seg endringer og oppnå bærekraftig vekst. SAP er børsnotert i Frankfurt og på NYSE. Se www.sap.com/norway for mer informasjon.

Pressekontakt Director Nordic Communications +46733587798

Ingrid Helsingen Warner