Nå kan «alle» kjøpe programvare hos SAP

SAP gjør programvaren sin enda mer tilgjengelig. Med den nye SAP Store kan den enkelte bruker selv kjøpe app-er fra SAPs eneste digitale salgsplattform.

Nyheten ble offentliggjort på SAPPHIRE® NOW. Konferansen holdes i Orlando, Florida fra 5.-7. mai.

SAP Store lar den enkelte bruker av forretningsprogramvare løse problemer når de oppstår. Brukere i små og store organisasjoner kan kjøpe programvare fra SAP uten å ha en innkjøpsordre, faktura eller lange innkjøpsprosesser. Man kan ta i bruk programvaren når man ser behovet og bruke den på ulike enheter. Betalingen skjer med kredittkort.

SAP Digital har utformet kontraktene helt ned til en ett-klikks-avtale med oversiktlig prising. Man kan konfigurere nye applikasjoner, vanligvis i løpet av noen få timer eller mindre, uten behov for å kontakte it-avdelingen eller andre konsulenter.

Samtidig kan it-avdelingen fortsatt ta i bruk sikkerheten og skalerbarheten som ligger i SAPs tilbud, og det er enkelt å oppgradere til en enterprise edition. SAP Store er bygd på SAP hybris® Commerce Suite, som kan brukes på tvers av kanaler og enheter. Det er mulig med PayPal-betaling for tredjeparts-tilbud, smart-søk og kredittkortbetaling.

-SAP har støttet virksomheter med god drift i 43 år. Nå tar vår digitale satsning teknologien ut til den enkelte ved å bruke den samme tilnærmingen som de kjenner fra app-kjøp i privatlivet, sier Bill McDermott, CEO og medlem av SAP SEs Executive Board. –Dette er en vekstmulighet for oss, hvor SAP Digital vil treffe nye markeder hos den enkelte bruker.

På SAP Store kan man velge, laste ned og kjøpe en mengde ulike programvareløsninger, lokalt og i skyen. Startprisen er på rundt åtte dollar i måneden, tilsvarende cirka 60 kroner. Butikken har SAP-løsninger for kundehåndtering, HR, analyse, databaser/databaser i skyen og kurs. I tillegg fins det nyutviklede løsninger som SAP Digital for Customer Engagement og SuccessFactors Perform & Reward. Fra i dag og frem til 15. juni vil det være flere gode spesialtilbud på SAP Store.

Les mer i pressemeldingen på engelsk.

• Data, telekom, IT

• mobilitet
  • sap store
  • sap digital

Som markedslederen innen forretningsprogramvare hjelper SAP virksomheter av alle størrelser og innen alle bransjer til å bli bedre. Fra administrasjon til styrerom, lager til kasse, kontor til mobil enhet – SAP hjelper mennesker og organisasjoner til å jobbe bedre sammen og med å bruke forretningsinnsikt mer effektivt for å ligge foran konkurrentene. SAPs applikasjoner og tjenester gjør det mulig for mer enn 291000 kunder å drive lønnsomt, tilpasse seg endringer og oppnå bærekraftig vekst. SAP er børsnotert i Frankfurt og på NYSE. Se www.sap.com/norway for mer informasjon.

Pressekontakt Director Nordic Communications +46733587798

Ingrid Helsingen Warner