Ny IoT-avdeling kartlegger lademønstre for elbil

SAP oppretter en ny Internet of Things-avdeling som skal utvikle nye løsninger for tingenes internett i tett samarbeid med kunder og partnere i alle bransjer. Blant annet er arbeidet med en løsning som kartlegger lademønstre for elbil allerede godt i gang.

Avdelingen har fått navnet “The Internet of Things (IoT) & Customer Innovation development” og sørger for at SAPs beste ressurser på området jobber i samme avdeling.

– Vi har svært gode forutsetninger for å gå i spissen for nyskapning innen tingenes internett og bli ledende på dette området. Vår brede kundebase, nyskapning sammen med kunder og partnere og bransjekunnskap setter oss i en posisjon hvor vi kan bygge videre på eksisterende ekspertise for å levere verdi til våre kunder, sier Stefano Holguin, nordisk direktør for innovasjon i SAP.

Avdelingen vil fokusere på å videreutvikle eksisterende applikasjoner, som SAP Vehicle Insights, Digital Farming, Predictive Maintenance og SAP Connected Logistics. Partnere skal kunne bygge nye applikasjoner med SAP HANA Cloud Platform for IoT og hjelpe kunder å koble sammen enheter, maskiner, kjøretøyer og applikasjoner for å sikre høy utviklingseffektivitet.

Innen tingenes internett har SAP allerede noen spennende resultater å vise til, blant annet:

• Et samarbeid med med den indiske it-aktøren Tech Mahindra, hvor det har blitt utviklet en løsning for å samle data om lademønstre for el-biler og ytelsen på transformatorene
  • Et samarbeid med programvareutvikleren Tangoe for å hjelpe kunder med å få reell forretningsverdi ved å bruke SAP HANA i implementeringen av IoT

Les mer i pressemeldingen på engelsk.

• Data, telekom, IT

Som markedslederen innen forretningsprogramvare hjelper SAP virksomheter av alle størrelser og innen alle bransjer til å bli bedre. Fra administrasjon til styrerom, lager til kasse, kontor til mobil enhet – SAP hjelper mennesker og organisasjoner til å jobbe bedre sammen og med å bruke forretningsinnsikt mer effektivt for å ligge foran konkurrentene. SAPs applikasjoner og tjenester gjør det mulig for mer enn 296000 kunder å drive lønnsomt, tilpasse seg endringer og oppnå bærekraftig vekst. SAP er børsnotert i Frankfurt og på NYSE. Se www.sap.com/norway for mer informasjon.

Pressekontakt Director Nordic Communications +46733587798

Ingrid Helsingen Warner