Nytt fra SAPPHIRE NOW: Nye muligheter med SAP HANA-oppgradering

På SAPPHIRE NOW denne uken presenterer SAP en rekke nyheter som gjør SAP HANA enda mer aktuell for virksomheter som vil satse på skyen. Lanseringene omfatter en rekke nye funksjoner på SAP HANA, og kundene kan også velge ferdige løsningspakker for enkel overgang til skyen.

Her er et kort sammendrag av de siste nyhetene:

SAP tar steget videre med SAP HANA. Service pack 8 (SP8) inkluderer nye muligheter for mobilitet, analyse og sky-integrering.

Utviklingen innebærer nye, standardiserte pakker for SAP HANA Enterprise Cloud for enklere migrering til skyløsningen. En sikker tilnærming for kunden, som kan få mer for it-investeringene sine. Løsningene inkluderer et omfattende sett med pakker som implementeres raskt og sikrer mer automatisert overgang til skyen.

Les mer i pressemeldingen på engelsk her.

SAP HANA-samarbeid i hele verdikjeden

SAP samarbeider tett med verdikjeden, både kunder og partnere, for å skape innovasjon på SAP HANA. Løsningen er nå sertifisert for produksjon på Red Hat Enterprise Linux, inkludert støtte for Intel Ivy Bridge.

Samtidig fortsetter samarbeidet med IBM for å muliggjøre SAP HANA på IBMs Power-teknologi, inkludert POWER7+ og POWER 8-systemet på Linux. I tillegg er mulighetene for å kjøre HANA på HP-maskiner blitt utvidet, det samme er virtualiseringsmulighetene med VMware.

SAPs Startup Focus-program har som mål å stimulere SAP HANA-bruk utenfor det vanlige partnersystemet. Nå deltar mer enn 1500 oppstartsbedrifter med mer enn 100 godkjente løsninger i flere bransjer, tilgjengelige for kunder.

SAP HANA Marketplace er viktig for SAPs skyvisjon, og er en nettplattform og handelssystem for kunder, partnere, oppstartsbedrifter og utviklere. Her kan kunder finne, prøve og kjøpe SAP HANA og applikasjoner basert på i-minne-løsningen, laget av SAPs nettverk av samarbeidspartnere.

Les mer i pressemeldingen på engelsk her.

• Data, telekom, IT

• sap hana enterprise cloud
  • cloud
  • nettsky
  • sap hana

Som markedslederen innen forretningsprogramvare hjelper SAP virksomheter av alle størrelser og innen alle bransjer til å bli bedre. Fra administrasjon til styrerom, lager til kasse, kontor til mobil enhet – SAP hjelper mennesker og organisasjoner til å jobbe bedre sammen og med å bruke forretningsinnsikt mer effektivt for å ligge foran konkurrentene. SAPs applikasjoner og tjenester gjør det mulig for mer enn 258000 kunder å drive lønnsomt, tilpasse seg endringer og oppnå bærekraftig vekst. SAP er børsnotert i Frankfurt og på NYSE. Se www.sap.com/norway for mer informasjon.

Pressekontakt Director Nordic Communications +46733587798

Ingrid Helsingen Warner