Nytt om navn: Ny analyse-sjef

Jens Conradi er hentet fra Capgemini for å lede SAPs arbeid med analyse-løsninger i Norge.

Conradi kommer fra Capgemini, hvor han var salgsdirektør for Outsourcing. Han har 15 års erfaring fra IT-bransjen med rådgivning, salg, ledelse og forretningsutvikling. I SAP blir han Head of Business Analytics, med særlig fokus på Enterprise Performance Management og Governance, Risk og Compliance.

–Vi har fått et nytt, sterkt kort på hånden med Jens Conradi. Jeg ser frem til å samarbeide med ham når vi skal videreutvikle analyse-delen av virksomheten i Norge, sier norgessjef i SAP, Per Haakon Lomsdalen.

SAPs Business Analytics-portefølje gjør det mulig for virksomheter å gjøre små og store data til muligheter. Målet er å gjøre det enklere å dra nytte av den kunnskapen organisasjonen sitter på, slik at man ser nye satsnings- eller innovasjonsområder, bedre fremgangsmåter eller kan løse oppgavene sine enklere.

– Markedet er i ferd med å få opp øynene for hva moderne analyseløsninger kan gjøre. SAP har markedsledende løsninger og en fremoverlent strategi som jeg er overbevist om at vil gi suksess. Nå ser jeg frem til å jobbe tett i team med dyktige kolleger og partnere, slik at gamle og nye kunder kan få enda større verdi og konkurransefordeler fra sine analyseløsninger, sier Conradi.

Conradi tiltrådte stillingen 1. august.

• Data, telekom, IT

• business analytics

Som markedslederen innen forretningsprogramvare hjelper SAP virksomheter av alle størrelser og innen alle bransjer til å bli bedre. Fra administrasjon til styrerom, lager til kasse, kontor til mobil enhet – SAP hjelper mennesker og organisasjoner til å jobbe bedre sammen og med å bruke forretningsinnsikt mer effektivt for å ligge foran konkurrentene. SAPs applikasjoner og tjenester gjør det mulig for mer enn 293500 kunder å drive lønnsomt, tilpasse seg endringer og oppnå bærekraftig vekst. SAP er børsnotert i Frankfurt og på NYSE. Se www.sap.com/norway for mer informasjon.

Pressekontakt Director Nordic Communications +46733587798

Ingrid Helsingen Warner