Pressemelding -

Nytt om navn: Ny leder for SMB- og partnermarkedet skal fokusere på skytjenester

SAP styrker den norske organisasjonen med en skyveteran som skal lede to av selskapets viktigste satsninger: Vekst gjennom partnerne i SMB-markedet og innen skybaserte tjenester. Josef Nalbant kommer fra Crayon der han bygde opp en tilsvarende europeisk satsning.

– Nalbant tilfører oss noe så sjeldent som lang erfaring fra å lykkes med nettskyløsninger. Han har en bakgrunn og en faglig tilnærming som vil tilføre vår organisasjon og nære samarbeidspartnere innsikten og kunnskapen som gir kundene enda større tro på investeringer i SAPs løsninger i nettskyen, sier Per Haakon Lomsdalen, norgessjef i SAP.

Nalbant er 41 år og kan skilte med snart 20 års erfaring med salg av ikt-løsninger. Han har erfaring fra både direkte salg og løsningssalg via en kanalmodell. De siste fem årene har han vært ansatt i Crayon der han hadde ansvar for å bygge opp selskapets nettskysalg i hele Europa. Dette løste hans team så godt at Crayon i 2013 kunne skilte med flere solgte Microsoft Office365 lisenser enn alle andre norske lisenspartnerne gjorde til sammen. Før Crayon var han både gründer og med på oppbyggingen av suksessrike bedrifter som NetIT, Hello og yacom.

I SAP blir hans offisielle tittel senior manager, SAP Business Partners & Cloud. Inntil nå har Inger Fosso vært ansvarlig for alle partnere i SAP Norge. Med Josef på laget, vil Inger fremover lede arbeidet med SAP sine globale strategiske servicepartnere. Josef vil fokusere på å befeste SAPs plass som bransjens mest sentrale premissleverandører innen nettskyen, der partnerapparatet får en stadig mer sentral rolle.

- Vi ser et paradigmeskifte som driver frem nye trender og holdninger på tvers av næringskjeden i norske virksomheter. Innen vår bransje går våre partnere gjennom mange endringer som vi ønsker å støtte dem i å lykkes med. Dette er kanskje den viktigste reisen for våre partnere noen gang, og jeg håper vi kan posisjonere SAP i Norge som den beste følgesvenn med våre kombinerte løsninger i nettskyen, i-minne teknologi og analyseløsninger, sier Nalbant.

• Data, telekom, IT

• partner
  • cloud
  • nytt om navn

Som markedslederen innen forretningsprogramvare hjelper SAP virksomheter av alle størrelser og innen alle bransjer til å bli bedre. Fra administrasjon til styrerom, lager til kasse, kontor til mobil enhet – SAP hjelper mennesker og organisasjoner til å jobbe bedre sammen og med å bruke forretningsinnsikt mer effektivt for å ligge foran konkurrentene. SAPs applikasjoner og tjenester gjør det mulig for mer enn 263000 kunder å drive lønnsomt, tilpasse seg endringer og oppnå bærekraftig vekst. SAP er børsnotert i Frankfurt og på NYSE. Se www.sap.com/norway for mer informasjon.

Pressekontakt Director Nordic Communications +46733587798

Ingrid Helsingen Warner