Nytt om navn: Ny nordensjef for mobilitet

Henrik Petersen er ny nordensjef for mobilitet i SAP. Han har 15 års erfaring med mobil teknologi, og kommer fra stillingen som nordisk direktør for mobilitet i Microsoft. Han har også vært salgsdirektør for SAS Institute og danmarkssjef for Sybase før SAP kjøpte selskapet i 2010.

Petersen holder til i Danmark, og har dyp analytisk erfaring og database-kompetanse sammen med erfaring innen mobile strategier.

– Få selskaper bruker mobil analyse og innsikt. En av grunnene er at de sliter med å holde forretningsdataene oppdaterte og konsistente, slik at de blir vanskelige å administrere. Derfor er mobiltilgang til kjernedata fortsatt begrenset, sier Petersen.

Det fins rundt syv milliarder mobile enheter i verden, og over 11000 varianter Android-enheter. Henrik Petersen mener økende enhets-fragmentering og tingenes internett der alle enheter utgjør en sammenkoblet nettverksøkonomi, gjør situasjonen enda mer komplisert.

- Virksomheter må unngå å sentrere utviklingen rundt enhetene, og heller bygge HTML5-baserte apper som fungerer på alle enheter. Dette vil gi en rikere brukeropplevelse enn apper tidligere har klart å levere, mener han.

–Mobile applikasjoner vil skape en ny innovasjonssyklus bygd på skybaserte tjenester, med applikasjoner som er kraftigere, mer personlige og enklere å bruke, på tvers av enheter. Den globale nettverksøkonomien vokser enormt og nordiske virksomheter har mulighet til å lede an og finne nye markedsmuligheter med denne utviklingen, sier Petersen.

• Data, telekom, IT

• networked economy
  • tingenes internett
  • internet of things
  • nettverksøkonomi
  • mobility
  • mobilitet

Som markedslederen innen forretningsprogramvare hjelper SAP virksomheter av alle størrelser og innen alle bransjer til å bli bedre. Fra administrasjon til styrerom, lager til kasse, kontor til mobil enhet – SAP hjelper mennesker og organisasjoner til å jobbe bedre sammen og med å bruke forretningsinnsikt mer effektivt for å ligge foran konkurrentene. SAPs applikasjoner og tjenester gjør det mulig for mer enn 263000 kunder å drive lønnsomt, tilpasse seg endringer og oppnå bærekraftig vekst. SAP er børsnotert i Frankfurt og på NYSE. Se www.sap.com/norway for mer informasjon.

Pressekontakt Director Nordic Communications +46733587798

Ingrid Helsingen Warner