Nytt om navn: Ny økonomisjef til SAP

Astrid Thommesen Sæbø er ny økonomisjef i SAP Norge.

Astrid har tidligere jobbet i Schibsted og sist i Aker Solutions, blant annet som kontroller, økonomisjef og innen investorrelasjoner. Hun er utdannet innen industriell økonomi og teknologiledelse ved NTNU og INSEAD.

– Vi er svært glade for å få Astrid med på laget. Som økonomisjef i SAP må man være mye mer enn en tradisjonell økonomisjef, med kontroll på utgifter og inntekter. SAP skal vise vei i den digitale transformasjonen og den digitale økonomisjefen får en helt ny rolle. Astrid blir en av våre viktigste forretningsutviklere, sier Stefano Holguin, administrerende direktør i SAP Norge.

– Jeg er veldig glad for at SAP valgte å satse på meg. SAP er et selskap som driver utviklingen fremover, og jeg gleder meg til å være med å utvikle morgendagens økonomistyring. Etterhvert som økonomiavdelingens oppgaver standardiseres og automatiseres gir dette helt nye muligheter for innsikt, analyse og kontroll. I min nye rolle vil jeg derfor kunne fokusere mer på selskapets forretningsmessige utvikling enn på transaksjoner i regnskapssystemet. Forhåpentligvis kan jeg også bidra til økt dialog med andre økonomiavdelinger i Norge, sier Astrid Thommesen Sæbø.

Leslie Dahl Breivik, tidligere økonomisjef i SAP Norge, har fått nye utfordringer internt i selskapet, og leder nå Sales Operations i Norden.

• Data, telekom, IT

• sap norge
  • nytt om navn
  • astrid sæbo
  • økonomiavdeling
  • økonomi
  • digital transformasjon

Som markedslederen innen forretningsprogramvare hjelper SAP virksomheter av alle størrelser og innen alle bransjer til å bli bedre. Fra administrasjon til styrerom, lager til kasse, kontor til mobil enhet – SAP hjelper mennesker og organisasjoner til å jobbe bedre sammen og med å bruke forretningsinnsikt mer effektivt for å ligge foran konkurrentene. SAPs applikasjoner og tjenester gjør det mulig for mer enn 335 000 kunder å drive lønnsomt, tilpasse seg endringer og oppnå bærekraftig vekst. SAP er børsnotert i Frankfurt og på NYSE. Se www.sap.com/norway for mer informasjon.

Pressekontakt Director Nordic Communications +46733587798

Ingrid Helsingen Warner