Nytt om navn: Skal gi ledere bedre beslutningsgrunnlag

Ole Grihamar vender tilbake til SAP etter 11 år i Oracle og Microsoft.

Ole Grihamar er ansatt i SAP som senior sales executive, business analytics. På norsk betyr dette at han skal være senior salgspesialist mot større virksomheter på selskapets løsninger innen innsikt, analyse og planlegging. Han kommer fra Oracle og var før dette i Microsoft. Han startet karrieren i SAP der han til sammen var i nærmere åtte år.

- Det er godt å komme hjem til SAP. Det var et lett valg da det bød seg en spennende mulighet til å jobbe med bransjens beste løsninger innen beslutningsgrunnlag. Vi er ifølge Forrester og Gartner blant de markedsledende innen løsninger for analyse, planlegging og innsikt, og har en spennende kundeportefølje i Norge av alle størrelser og typer, sier Grihamar.

SAPs tilbud innen analyse integreres lett med øvrige løsninger fra selskapet, og legger seg på toppen med smarte funksjoner som henter ut unik innsikt til de som skal planlegge og beslutte. Selskapet har en komplett business intelligence plattform som kjører sammen med funksjoner for prediktive analyser og verktøy som gir bedre planlegging og beregninger på tvers av alle virksomhetens avdelinger. Fellesnevneren er at de er brukervennlige og enkle å innføre, noe som gjør at ledere ikke behøver teknisk bistand for å få ut innsikt fra mange ulike datakilder.

- Vi investerer kraftig i solide rådgivere som hjelper kundene å bedre planlegge for fremtiden og endre tidkrevende manuelle prosesser med smart teknologi. Det er enklere å lykkes med digitalisering når virksomheten får smarte analyseløsninger og funksjoner for maskinlæring som gir innsikt og kunnskap man tidligere bare kunne drømme om. Derfor er det gøy og viktig at en SAP-veteran vender hjem for å bistå våre forhandlere og kunder med funksjonene og løsningene som forenkler og forbedrer endrings- og moderniseringsprosesser, sier Stefano Holguin, norgessjef i SAP.

• Data, telekom, IT

• business intelligence
  • business analytics

Som markedslederen innen forretningsprogramvare hjelper SAP virksomheter av alle størrelser og innen alle bransjer til å bli bedre. Fra administrasjon til styrerom, lager til kasse, kontor til mobil enhet – SAP hjelper mennesker og organisasjoner til å jobbe bedre sammen og med å bruke forretningsinnsikt mer effektivt for å ligge foran konkurrentene. SAPs applikasjoner og tjenester gjør det mulig for mer enn 350 000 kunder å drive lønnsomt, tilpasse seg endringer og oppnå bærekraftig vekst. SAP er børsnotert i Frankfurt og på NYSE. Se www.sap.com/norway for mer informasjon.

Ingrid Helsingen Warner

Pressekontakt Kommunikasjonsrådgiver/pressekontakt, Leidar 0047-94878886