Nytt om navn: Teknisk løsningsselger til SAP

I sin nye rolle som presales skal Kim Tornes bistå SAPs nordiske kunder med innsikt, kunnskap og løsninger som bedrer kundehåndteringen.

Det er en erfaren CRM-konsulent som nå skal støtte SAPs kunder med CRM og handelsløsninger i hele Norden. Kim Tornes skal ha fast arbeidsplass i Oslo, men rapporterer til sin avdelingsleder i Stockholm som en del av et virtuelt team. Han har 17 års erfaring fra it-bransjen og kommer fra Oracle der han de siste åtte årene solgte CRM med hovedfokus på telekom- og bank og forsikring.

Han har tidligere jobbet med CRM-løsninger både strategisk og funksjonelt hos Microsoft og PWC Consulting. Karrieren startet i Telenor som IT-konsulent. Han har en mastergrad som ingeniør innen kybernetikk fra Universitetet i Hull og en Bachelor fra høyskolen i Buskerud.

–Kim Tornes har 15 års erfaring med CRM og er i så måte en ledende ekspert på området. Han har både et strategisk og teknisk kompetanseområde og har lang erfaring med å bygge bro mellom forretning og IT. Vi er både stolte og glade over at han nå er en del av vårt lag, sier norgessjef i SAP, Per Haakon Lomsdalen.

SAPs nye skybaserte CRM-løsninger gjør at informasjon utveksles mellom avdelingene i sanntid. Dermed får både kundebehandlere og kundene bedre informasjon fra ulike systemer knyttet til viktige elementer som prising, varelager og forsyningskjeden og man kan levere en person-tilpasset tilnærming i sanntid for web- og mobilhandel, kundeservice i sosiale medier etc.

– Vi opplever nå en stor omveltning i måten virksomheter må pleie sine relasjoner til kundene. En av mine største motivasjoner er å hjelpe kundene gjennom denne endringen med å skape bedre systemer og rutiner for kundehåndteringen, og innføre disse på beste måte. I dagens verden forsvinner tradisjonelle skiller mellom avdelinger, og virksomhetene behøver løsninger som hjelper de ansatte med å fornye og forbedre måten de bistår sine kunder på tvers av plattformer og kanaler. SAP har veldig mange gode løsninger som gjør disse prosessene raskere, bedre og ikke minst enklere for alle parter, sier Tornes.

Tornes tiltrådte stillingen i august.

• Data, telekom, IT

• crm
  • kundehåndtering
  • customer engagment and commerce

Som markedslederen innen forretningsprogramvare hjelper SAP virksomheter av alle størrelser og innen alle bransjer til å bli bedre. Fra administrasjon til styrerom, lager til kasse, kontor til mobil enhet – SAP hjelper mennesker og organisasjoner til å jobbe bedre sammen og med å bruke forretningsinnsikt mer effektivt for å ligge foran konkurrentene. SAPs applikasjoner og tjenester gjør det mulig for mer enn 293500 kunder å drive lønnsomt, tilpasse seg endringer og oppnå bærekraftig vekst. SAP er børsnotert i Frankfurt og på NYSE. Se www.sap.com/norway for mer informasjon.

Pressekontakt Director Nordic Communications +46733587798

Ingrid Helsingen Warner