Prediktiv analyse for alle

SAP InfiniteInsight er et nytt verktøy som hjelper selv vanlige brukere å benytte prediktiv analyse. Undersøkelser viser at tre av fire virksomheter har problemer med å utnytte mulighetene i prediktiv analyse, fordi analysene krever spesialiserte fagfolk. Dette gjør SAP nå noe med.

Programvaren er basert på patentert KXEN automatiseringsteknologi, og lanseres i kjølvannet av KXEN-oppkjøpet som SAP gjorde for litt siden. Dette er noen av egenskapene i programvaren:

Analytiske datasett: Med Explorer kan brukere definere et bredt sett gjenbrukbare forretningskomponenter, kalt analytical records, som er laget for å gjenbrukes flere ganger for å automatisk lage de analytiske datasettene man trenger for prediktiv modellering. Denne nyskapende tilnærmingen er raskere og gir mindre rom for menneskelige feil enn manuelle teknikker

Nøyaktige modeller: Modellerings-funksjonen automatiserer oppsettet av avanserte, prediktive modeller, og hjelper brukeren raskt å finne riktig algoritme for sitt forretningsproblem

Score: Score-funksjonen putter optimaliserte score-beregninger direkte inn i SAP HANA-databasen og andre store databaseplattformer. Åpne grensesnitt støtter integrasjon med forretnings-applikasjoner, fordi prediktive scores ofte mates inn i komplekse forretningsregler og beslutningsmotorer.

Factory: Factory-funksjonen gjør at forretningsbrukere kan legge opp til modelloppdateringer ofte, uten at det er tidkrevende, slik at modellene reflekterer behovene i virksomheten

Klikk her for å lese mer i pressemeldingen på engelsk.

Kontakt:
Brit Ingvild Holmem
For SAP
bih@iteo.no / 90643115

• Data, telekom, IT

Som markedslederen innen forretningsprogramvare hjelper SAP virksomheter av alle størrelser og innen alle bransjer til å bli bedre. Fra administrasjon til styrerom, lager til kasse, kontor til mobil enhet – SAP hjelper mennesker og organisasjoner til å jobbe bedre sammen og med å bruke forretningsinnsikt mer effektivt for å ligge foran konkurrentene. SAPs applikasjoner og tjenester gjør det mulig for mer enn 251000 kunder å drive lønnsomt, tilpasse seg endringer og oppnå bærekraftig vekst. SAP er børsnotert i Frankfurt og på NYSE. Se www.sap.com/norway for mer informasjon.

Pressekontakt Director Nordic Communications +46733587798

Ingrid Helsingen Warner