​Samler all analyse i skyen

SAP lanserer SAP Cloud for Analytics, en skybasert løsning som samler all forretningsanalyse, applikasjoner for finansiell planlegging og datavisualisering i en og samme tjeneste.

Tjenesten bygger på SAP HANA Cloud-plattformen, og vil fungere sammen med eksisterende SAP-løsninger og apper fra andre leverandører, som Google Docs og Google Sheets. Brukergrensesnittet er likt det man er vant til fra forbruker-rettede app-er, slik at ansatte enkelt kan bruke funksjoner for planlegging, prediktiv analyse, visualisering og beslutningsstøtte for å måle ytelse, analysere trender, lage prognoser, og samarbeide i sanntid, og danne grunnlag for bedre beslutninger.

– Utfordringen med dagens analyseløsninger er at funksjonene for visualisering og prognoser er veldig smale. SAP Cloud for Analytics vil gi en ny og helhetlig opplevelse av analyse i skyen, slik at man enkelt kan oppdage, visualisere, planlegge og forutsi. Det handler om mer enn å visualisere data – det er å visualisere resultater, sier Per Haakon Lomsdalen, norgessjef i SAP.

SAP vil levere SAP Cloud for Analytics i et skalerbart flerbrukermiljø, hvor enkeltpersoner og selskaper kan komme raskt i gang. Dette er noen av fordelene for kundene:

• Enhetlige funksjoner for BI, planlegging, budsjettering og prediktiv analyse i ett og samme produkt, levert som en ren skytjeneste.
  • Arbeidsflyt i applikasjonen gjør at sanntidsanalysen umiddelbart kan føre til konkrete handlinger.
  • Tilgang til all informasjon gjør at brukeren enkelt kan samle inn, vurdere og kombinere data, uansett størrelse på dataene eller om de fins i skyen eller egne systemer.
  • Tjenesten leveres på en pålitelig og skalerbar plattform med et fleksibelt og intuitivt grensesnitt som er utformet for virksomhetsbrukere.
  • Finanseksperter og analytikere kan raskt og enkelt bygge planleggingsmodeller, analysere data og samarbeide med andre deler av virksomheten.
  • Man kan se markedstrender basert på analyse av data fra sosiale medier, slik at man for eksempel kan justere hvor mye som finnes på lager og sørge for å møte kommende etterspørsel.

SAP og Google samarbeider for å gi kunder enda kraftigere analysemuligheter. Brukere av Google Apps for Works kan for eksempel bygge inn, oppdatere og redigere innhold fra SAP Cloud for Analytics i Google Docs og Google Sheets.

Les mer i pressemeldingen på engelsk her.

• Data, telekom, IT

• sap cloud for analytics
  • nettsky
  • cloud

Som markedslederen innen forretningsprogramvare hjelper SAP virksomheter av alle størrelser og innen alle bransjer til å bli bedre. Fra administrasjon til styrerom, lager til kasse, kontor til mobil enhet – SAP hjelper mennesker og organisasjoner til å jobbe bedre sammen og med å bruke forretningsinnsikt mer effektivt for å ligge foran konkurrentene. SAPs applikasjoner og tjenester gjør det mulig for mer enn 296000 kunder å drive lønnsomt, tilpasse seg endringer og oppnå bærekraftig vekst. SAP er børsnotert i Frankfurt og på NYSE. Se www.sap.com/norway for mer informasjon.

Pressekontakt Director Nordic Communications +46733587798

Ingrid Helsingen Warner