SAP gjør det enklere for bedrifter å hente forretningsverdi fra data

Bedrifter deler nå felles utfordringer: å håndtere det økende volumet av data, at dyp innsikt er vanskelig å produsere, og at det krever høy innsats å hente ut den latente verdien i moderne intelligente teknologier. Alle disse utfordringene gjør det vanskelig for bedrifter å ta virkelig gode datadrevne beslutninger eller å tilpasse forretningsprosesser til den økende endringstakten i markedet.

For å hjelpe bedrifter med å lykkes i opplevelsesøkonomien og gagnes av utviklingen innenfor de fire viktigste teknologiområdene - datahåndtering, analyse, bedriftsplattform for skyen og intelligente teknologier - er SAPs visjon å gi virksomheter en forretningsteknologiplattform som gir dem funksjonaliteten de trenger for å tilpass sine forretningsprosesser og gjøre data om til handling. Med en forretningsteknologiplattform har SAP som mål å adressere de moderne utfordringene som forbindes med teknologiplattformer, og hjelpe bedrifter realisere hele sitt potensial for datadrevet innovasjon som en del av opplevelsesøkonomien. SAP beskriver sin visjon i kunnskapsdokumentet "En forretningsteknologiplattform for data-drevet innovasjon" av Juergen Mueller, sjefsteknolog og leder av SAP SE.

Nye innovasjoner i datahåndtering og bedriftsapplikasjoner i skyen

Med nye SAP HANA® Cloud Services, har SAP som mål å bringe allsidigheten og ytelsen til SAP HANA-databasen til skyen der den fungerer som en fullstendig dataportal for å løse utfordringene i distribuerte datalandskaper. En datalagringsplass i skyen lar bedrifter skalere datalagring og -anvendelse uten begrensninger. Kunder som i dag kjører SAP HANA på egne nettverk kan også dra nytte av de nye skytjenestene, da de kan være fleksible og legge til kapasitet og moduler etter behov.

• SAP Data Warehouse Cloud er den første løsningen som baseres på SAP HANA Cloud Services. Den forener heterogene data i én løsning, og opprettholder sikkerhet, tillit og verdi i form av semantisk merking av selskapets data. Brukere kan raskt få tilgang til hele datalandskapet og omsette det til ytterligere verdi i bransjespesifikke driftsområder, og alle tjenestene kan prises etter en fleksibel modell basert på reell bruk. Kunder kan søke om å ta del i beta-programmet her.

Samtidig utvikler SAP® Cloud Platform seg videre til å bli en forretningsteknologiplattform, slik at kundene kan enkelt utvide og integrere SAP-applikasjoner. SAP og partnere beriker plattformen ved å bidra med og skalere sin forretningskompetanse.

SAP HANA Cloud Services og SAP Cloud Platform tar sikte på å gi kundene tilgang til alle SAP-applikasjoner og tredjeparts applikasjonsdata, redusere dataduplisering og tilby et enkeltpunkt for sikkerhet og styring.

Nye brukervennlige innovasjoner innenfor analyse og intelligente teknologier

I tillegg til mer enn 100 intelligente scenarier, har SAP planer om å foreta ytterligere oppdateringer av SAP Leonardo teknologier som kunstig intelligens (AI), tingenes internett (IOT) og utvidet analyse i forretningsprosesser for å gi sanntidsintelligens og innsikt. Nyhetene inkluderer:

• Digital Bots - SAP Intelligent Robotic Process Automation (RPA) teknologitjenester er tilgjengelige nå for å automatisere forretningsprosesser og øke produktiviteten gjennom "digitale bots". For å lære mer, les "AI Driving Automation, Conversation, and Intelligence" av Markus Noga, senior vice president, Machine Learning, SAP.

Å administrere maskininnlæringsdata - SAP Data Intelligence er planlagt å være den første bedriftsløsningen med en ende-til-ende livssyklus for data- og maskinlæring. Den er designet for å gi brukerne mer kontroll over data, modeller og bruksområder. Med SAP Data Intelligence kan brukerne koble, oppdage og tilpasse SAP HANA og tredjeparts datakilder for å automatisere data rensing. SAP Data Intelligence er planlagt å være tilgjengelig i juni 2019. For å lære mer, les "AI Driving Automation, Conversation, and Intelligence" av Markus Noga, senior vice president, Machine Learning, SAP.

Analytics for alle - SAP Analytics Cloud tilbyr nye “visuelle formler” som lar hvem som helst i en organisasjon skape planleggingsscenarioer og simulere modeller ved bruk av domenespråk, noe som gjør avansert virksomhetsplanlegging lett tilgjengelig. Takket være oppdateringene fra SAP Analytics Cloud kan kunder og partnere bygge, integrere og utvide sine egne applikasjoner for dataanalyse, planlegging og prediksjon med et dedikert programvareutviklingssett (SDK). Hvis du vil vite mer, kan du lese "Data til Verdi: Oppdateringer på SAP HANA og SAP Analytics Cloud," av Gerrit Kazmaier, senior vice president, SAP HANA og Analytics, SAP

• Forenlig IOT - Samarbeid mellom SAP Leonardo IOT løsning og Amazon Web Services (AWS) IOT er nå allment tilgjengelig for å tilby større fleksibilitet og evne til å bruke AWS IOT kjerne som tilkobling og enhetsbehandlingslag.

For å lære mer, les "Internett av interoperabilitet: SAP Leonardo IoT og AWS IoT" og "IoT gir nøkkelen til å låse opp din intelligente bedrift", av Elvira Wallis, senior vice president og global leder, IoT, SAP.

Få fart på reisen til å bli den intelligente bedriften

SAP har avslørt 15 SAP Guided Outcomes, som er produktpakker av SAP-tjenester som ofte brukes for å levere betydelig forretningsverdi. I den første puljen adresserer SAP fem kategorier av forretningsresultater, inkludert kostnadsoptimalisering, inntektsvekst, kundeopplevelse, helhetlig HR-håndtering og produkt- og serviceutvikling. Mange av pakkene er satt sammen for å håndtere generelle utfordringer, mens noen er designet for bestemte bransjer, inkludert finansielle tjenester, forbrukere og tjenester. Alle pakkene bruker funksjonaliteten til SAP Intelligent Robotic Process Automation (RPA), SAP Conversational AI og SAP Leonardo Machine Learning-produkter fra SAP.

For å lære mer, les "Intelligente bedrifter: Låse nye muligheter over alle bransjer" av Mala Anand, president, Intelligent Enterprise Solutions og Industries, SAP.

Les hele pressemeldingen her (på engelsk).

Om SAPPHIRE NOW

Vår demonstrasjon av banebrytende innovasjon og en bekreftelse på at kunden er viktigst

Mai 7-9, 2019, Orlando, Florida, USA

For å feire vårt 30-årsjubileum, SAPs største kundehendelse - SAPPHIRE NOW - bringer sammen kunder i verdensklasse, seniorledere og SAP-eksperter og partnere for å demonstrere hvordan intelligente bedrifter skapes. Deltakere får et innblikk i flaggskipsprodukter som SAP HANA® forretningsdata plattform, SAP S/4HANA® og SAP C / 4HANA-pakken, nylig kjøpte produkter fra Qualtrics og nye partnerskap. Årets arrangement skildrer den banebrytende virkningen av innovasjon med utvidet tilgang til kundehistorier, personlig læring og pragmatisk, grundig veiledning for å vinne i Experience Economy. Vår agenda har blant annet 720+ kunder som skal tale, blant annet Tapestry, VINCI Energies, Topcon, Uber Freight, Verizon, NHL, American Airlines, San Francisco 49ers og Daimler AG. Over 22.000 personer forventes å delta. Følg hendelsen på Twitter på @SAPPHIRENOW.

• Data, telekom, IT

• den intelligente bedriften
  • sap hana
  • digitalisering
  • business intelligence
  • big data
  • tingenes internett
  • sap cloud services
  • sap hana cloud services

SAP er markedsledende innen intelligent bedriftsprogramvare for den nye opplevelsesøkonomien. Vi hjelper bedrifter i alle størrelser og bransjer: 77 prosent av verdens transaksjonsbaserte omsetning går gjennom et SAP-system. Våre teknologier innen maskinlæring, IoT og avanserte analyseteknologier, gjør at alle bedriftskunder kan bygge intelligente bedrifter. SAP gir enkeltpersoner og organisasjoner bedre mulighet for å samarbeide og utnytte driftsinnsikt slik at de holder seg ett skritt foran sine konkurrenter. Vi forenkler teknologi for bedrifter, slik at de kan ta i bruk vår programvare som de selv ønsker – uten avbrudd. Vårt heldekkende tilbud av applikasjoner og tjenester gjør det mulig for mer enn 437.000 private og offentlige bedrifter å kontinuerlige tilpasse driften og sikre lønnsomhet. Med et globalt nettverk av kunder, partnere, ansatte og tankeledere, bidrar SAP til en velfungerende verden og forbedrer menneskers liv. For mer informasjon, besøk www.sap.com og www.sap.com/norway.

Pressekontakt Director Nordic Communications +46733587798

Ingrid Helsingen Warner