SAP inngår LTE roaming-avtale med Telenor

SAP utvider sitt LTE roaming peer-nettverk med 3 nye selskaper: Telenor Global Services (TGS), MTT Russia og Orange. Målet er å skape sømløs mobil roaming for mobilabonnenter verden over.

Dette er en av flere nyheter SAP kommer med under Mobile World Congress i Barcelona denne uken.

Tjenesten tilbys av SAP Mobile Services, som jobber med tjenester for mobilkommunikasjon og forbrukerengasjement. Tjenester de tilbyr er blant annet global meldingstjeneste, roaming-nettverkstjeneste og IPX-baserte tjenester. SAP Mobile Services hjelper virksomheter med å prosessere 1,8 milliarder meldinger daglig, og når mer enn 1000 operatører og 6,1 milliarder abonnenter i 210 land.

–Telenor Global Services leverer LTE Roaming Exchange Gateway for selskapene i Telenor Group, som omfatter over 160 millioner abonnenter verden over, sier Bjørn Iversen, CEO i Telenor Global Services.

– TGS er stolt av samarbeidet vi har fått med SAP. Vårt mål er å tilby høykvalitets LTE Roaming-tjenester for å bedre kundeopplevelsen, uansett hvor brukeren befinner seg, sier han.

SAP utvider stadig roaming peer-nettverket for å hjelpe mobiloperatører med å få best mulig internasjonal dekning. Nettverket har økt vesentlig i omfang de siste seks månedene, noe som viser hvor viktig det er med samarbeid om åpen operatør-tilgang og LTE-dekning for forbrukere verden over.

Les mer i pressemeldingen på engelsk her.

Bedre mobilsikkerhet med SAP og Cloudmark
SAP rapporterer at de har stoppet nærmere 18 millioner forsøk på spam-angrep og uønskede meldinger med sin mobiltjeneste SMS 365 bare de siste to månedene. For å øke beskyttelsen ytterligere har SAP nå integrert Cloudmarks mobile sikkerhetsprodukt i mobilsikkerhetsløsningen SAP SMS 365 for å redusere uønsket mobilmeldings-spam. Ved å kombinere sine styrker har SAP og Cloudmark mer enn doblet spam-blokkering i sanntid, sammenlignet med tidligere løsninger. Brukere får langt færre uønskede mobilmeldinger.

Les mer i pressemeldingen på engelsk her.

Kontakt:

Brit Ingvild Holmem, for SAP

bih@iteo.no / 90643115

• Data, telekom, IT

• 4g
  • telenor
  • sap mobile services
  • lte
  • roaming

Som markedslederen innen forretningsprogramvare hjelper SAP virksomheter av alle størrelser og innen alle bransjer til å bli bedre. Fra administrasjon til styrerom, lager til kasse, kontor til mobil enhet – SAP hjelper mennesker og organisasjoner til å jobbe bedre sammen og med å bruke forretningsinnsikt mer effektivt for å ligge foran konkurrentene. SAPs applikasjoner og tjenester gjør det mulig for mer enn 253500 kunder å drive lønnsomt, tilpasse seg endringer og oppnå bærekraftig vekst. SAP er børsnotert i Frankfurt og på NYSE. Se www.sap.com/norway for mer informasjon.

Pressekontakt Director Nordic Communications +46733587798

Ingrid Helsingen Warner