SAP inngår samarbeid med SEWF for å styrke sosialt entreprenørskap

SAP og Social Enterprise World Forum (SEWF) har inngått et treårig partnerskap der SAP vil fungere som teknologipartner for SEWF. Sammen skal de utvikle og øke antall bærekraftige og sosialt rettede selskaper over hele verden. Det nye partnerskapet ble presentert av Skottlands statsminister Nicola Sturgeon på møtet for SEWFs tiårsjubileum, i Edinburgh, SEWF2018.

SAP vil innledningsvis arbeide tett med SEWF og Social Enterprise UK, Storbritannias største sosiale nettverk, for å utvikle et Massive Open Online Course (MOOC). Kurset vil fokusere på forretningsmessige og sosiale fordeler av investeringer i bærekraftig virksomhet. Utdanningen vil være åpen for alle fra og med tidlig 2019, på SAPs openSAP kursplattform. Her vil det også være eksempler på god arbeidsmetodikk, analyse og rapportering av sosiale effekter.

Adaire Fox-Martin, medlem av SAPs globale ledergruppe, har vært drivkraften bak samarbeidet.

- Sosialt entreprenørskap blomstrer og det er gode muligheter for kommersielle aktører og sosiale selskaper å inspirere hverandre og samarbeide. Den grunnleggende ideen er at vi kan påvirke flere av verdens største utfordringer ved å maksimere positive sosiale effekter. Vi er glade for å støtte SEWF og gi sosial-entreprenører tilgang til teknologi, talenter og markedsmuligheter som får dem til å vokse, sier Adaire Fox-Martin.

Mer informasjon om SEWF er tilgjengelig på www.sewfonline.com.

• Data, telekom, IT

• teknologi
  • innovasjon
  • social enterprise world forum
  • sosialt entreprenørskap

Som markedslederen innen forretningsprogramvare hjelper SAP virksomheter av alle størrelser og innen alle bransjer til å bli bedre. Fra administrasjon til styrerom, lager til kasse, kontor til mobil enhet – SAP hjelper mennesker og organisasjoner til å jobbe bedre sammen og med å bruke forretningsinnsikt mer effektivt for å ligge foran konkurrentene. SAPs applikasjoner og tjenester gjør det mulig for mer enn 404.000 kunder å drive lønnsomt, tilpasse seg endringer og oppnå bærekraftig vekst. SAP er børsnotert i Frankfurt og på NYSE. Se www.sap.com/norway for mer informasjon.

Pressekontakt Director Nordic Communications +46733587798

Ingrid Helsingen Warner