SATS ny gullsponsor for Anton Sport Sentrumsløpet

SATS ny gullsponsor for Anton Sport Sentrumsløpet

SATS går inn som gullsponsor for Anton Sport Sentrumsløpet. Målet er å få flere i løpeform, og SATS starter samtidig med løpegrupper på flere nivåer. – Sentrumsløpet er en flott start på sesongen og vi gleder oss til å ta med våre medlemmer til dette løpet, forteller Wenche Evertsen som er landssjef i SATS Norge.

– Sentrumsløpet er et veldig fint mål for de som ønsker å komme godt i gang med løpesesongen, og vi håper på en folkefest i Oslo i slutten av april. Derfor har vi inngått et samarbeid med Sentrumsløpet, sier Evertsen.

For Sentrumsløpet har det vært viktig å finne sponsorer som kan være en reell partner som kan løfte arrangementet.

– SATS er en god partner for oss. Vi har samme målsetning om å få flere til å trene mer, og løpegruppene til Sats er et bra supplement til løpegruppene til idrettslaget. Vi håper at samarbeidet skal bidra til at enda flere finner frem løpeskoene og bidrar til å skape årets sprekeste løpefest, forteller Caroline Schicht, daglig leder, i arrangørklubben IL iBUL.

SATS legger trykk på løping
Treningssenterkjeden SATS har utviklet et nytt løpekonsept i samarbeid med Running Tribes som har lang erfaring fra tilsvarende opplegg i Sverige. Året startet med innendørs styrketrening for løpere, og 31. mars startet de med løpegrupper utendørs.

– Vi har veldig dyktige løpecoacher som skal bidra til at både nybegynnere og de som løper veldig raskt skal ha utbytte av treningen, forteller Evertsen i SATS.

Vårens sprekeste løpefest
Sentrumsløpet er en massemønstring i Oslo. 26. april skal om lag 11 000 deltagere løpe den 10 kilometer lange løypa som starter og avsluttes på Karl Johans gate. Etter en fin start gjennom Slottsparken , løper deltagerene mot Vigelandsparken hvor de får en fin sløyfe gjennom en park i vårblomstring. Returen går via Bygdøy Alle før avslutningen går gjennom sentrum og turen ender opp ved utgangspunktet. Det er IL i BUL som står bak Anton Sport Sentrumsløpet.

For ytterligere informasjon, kontakt Caroline Schicht, daglig leder i IL i BUL på mobil 95 89 19 34 eller PR-ansvarlig i SATS, Lars-Einar Petterson på mobil 93448827.