Wenche Martinussen (Photo by Lise Eide Risanger) Anna Raftheim

SATS rekrutterer sterke profiler til konsernledelsen

SATS fortsetter å styrke selskapet gjennom å rekruttere to tunge profiler til konsernledelsen, Wenche Martinussen som Chief Commercial Director og Anna Raftheim som Nordic HR Director. Dermed er SATS’ ledergruppe fulltallig.

Høsten 2018 tiltrådde Sondre Gravir som ny CEO for SATS Group og har siden den tid formet en ny konsernledelse, samt organisasjonsstruktur for SATS. Nå tiltrer Wenche Matinussen som Commercial Director og Anne Rafthein som HR Director.

-Jeg er glad for at hele konsernledelsen nå er på plass. SATS er i vekst og både Wenche og Anna kommer tydelig til å bidra med bredde og erfaring fra tidligere roller. På veien mot vår visjon «Make people Healthier & Happier» er jeg overbevist om at begge to kommer til å skape de beste mulige forutsetninger for oss fremover, sier Sondre Gravir, CEO SATS Group.

Wenche Martinussen rekrutteres fra Storebrand ASA og rollen som Executive Vice President Retail med ansvar for bank, forsikring, sparing og pensjon for Storebrand privatkunder. Wenche har bred kommersiell erfaring med fokus på tilvekst innen salg og digitalisering samt erfaring fra nordiske roller innen Nordea. Wenche tiltrer i SATS Group i midten av oktober.

Anna Raftheim kommer fra rollen som HR Manager i SATS Sverige, en rolle hun har besittet siden 2010. Anna har tidligere hatt ulike roller i organisasjonen og dermed dyp forståelse for SATS’ kultur og organisasjon. Med lang erfaring fra bransjen og sterk HR-kompetanse har Anna bidratt til gode resultater for SATS, både strategisk og operativt. Anna tiltrådde den nye rollen 1. juni.

Les mer om SATS’ konsernledelse her.

For mer informasjon kontakt:
Malin Selander, Head of Communication & PR SATS malin.selander@sats.se +46 704 264 006