SATS sikrer gode treningsvaner

En bra introduksjon og god oppfølging, øker treningsfrekvensen med nærmere 30 prosent. Dette viser en fersk undersøkelse blant nærmere 50 000 medlemmer på SATS.

En av treningsbransjens største utfordringer er å få medlemmene til å komme i gang med regelmessig trening og etablere gode vaner. Dette er bakgrunnen til at SATS i august lanserte SATS You™, som er et omfattende trenings- og motivasjonsprogram for nye medlemmer. Målet er å etablere gode treningsvaner og legge grunnlaget for en langsiktige resultater.

Nå er effekten evaluert, og vi ser at de som har benyttet seg av SATS You™ har en treningsfrekvens som ligger nesten 30 prosent høyere enn kontrollgruppen som ikke har benyttet introduksjonsprogrammet. I tillegg viser undersøkelsen at de som har benyttet  SATS You™ går 80 prosent mer på gruppetrening.

– De som trener i gruppe er ofte mer lojale og får inspirasjon fra å trene med andre. Derfor mener vi at det er viktig å gi medlemmene tips om relevante gruppetreningstimer der de sikres god oppfølging av en dyktig instruktør, sier Daniel Almgren som er nordisk produktsjef i SATS.

SATS You™ er et åtte ukers program der medlemmene møter og trener med en personlig trener tre ganger. Sammen legger PT-en og medlemmet opp et individuelt tilpasset treningsprogram basert på medlemmets utgangspunkt og treningsmål. I tillegg til personlig trening, får medlemmet tips og råd om egentrening og hvilke gruppetreningstimer som passer bra. I tillegg får medlemmet tilgang til et digitalt verktøy der medlemmene kan følge sin egen progresjon, se inspirasjonsfilmer, få instruksjoner og treningstips.

– Gjennom SATS You™ har vi klart å endre atferden hos nye medlemmer. Vi ser blant annet en markant endring i treningsfrekvens. I tillegg til å gi råd og støtte gjennom åtte uker, håper vi at programmet  skal bidra til en sunnere livsstil også på lang sikt, sier Almgren.

For ytterligere informasjon, kontakt nordisk produktsjef i SATS,  Daniel Almgren, på mobil 00 46 733 732 493 eller e-post daniel.almgren@sats.se eller PR- og kommunikasjonssjef, Lars-Einar Petterson på mobil 934 48 827. Alternativt e-post lars-einar.petterson@sats.no

* Undersøkelsen er gjennomført av SATS i perioden august-desember 2012, med kontrollperiode tilsvarende periode i 2011.