SATS tar utfordringen ”The Blue Shoe Cover Challenge”

SATS tar utfordringen ”The Blue Shoe Cover Challenge” som er en del av Oslo Business Regions European Green Capital Business Program. SATS ambisjon med å være med på denne utfordringen er å finne miljøvennlige alternativer til de blå skoposene på våre sentre.

SATS, Nordens største treningskjede, har sagt ja til utfordringen som er i forbindelse med Oslo European Green Capital Industry Challenge. Utfordringen ble skapt av Oslo Business Region for å øke bevisstheten om bærekraftige muligheter som er tilgjengelig for næringslivet. Utfordringen som SATS har tatt innebærer å redusere plastavfallet ved å fjerne de blå plastskoene fra alle sine treningssentre i Norge og erstatte dem med et mer miljøvennlig alternativ.

- Vi brenner for trening og helse og jobber hver dag for å inspirere og hjelpe mennesker til et mer aktivt liv. Denne utfordringen, som er en del av vårt pågående miljøarbeid, skal vi selvfølgelig være med på! Vi ser nå frem til å samarbeide med Oslo Business Region og Høyskolen i Kristiania for å utvikle et mer miljøvennlig alternativ for medlemmene våre, sier Country Manager i SATS Norge, John Kristian Stubban.

SATS har som ambisjon å redusere vår miljøpåvirkning, gjennom vårt bærekraftprogram. I løpet av høsten vil SATS kunngjøre en konkurranse blant studenter ved Høgskolen Kristiania som tar sin bachelor i Tjenestedesign. Konkurransen går ut på å finne en ny, mer miljøvennlig løsning for å erstatte de blå skoposene på SATS treningssentre. Vinneren av konkurransen blir annonsert i desember, og vi håper at studentene kommer med gode løsninger som kan implementeres på våre sentre i hele Norden.

Oslo European Green Capital Business Program er henrykt over at SATS, Nordens største treningskjede, har bestemt seg for å ta den fjerde Oslo European Green Capital industriutfordring - og redusere plastavfall ved å erstatte engangsplast med miljøvennlige alternativer.

- Fra det første møtet med SATS var det tydelig at de virkelig ønsket å finne en løsning som kan erstatte de blå skoposene. Jeg beundrer at de tør å tenke utenfor boksen og ser frem til å se resultatene fra samarbeidet med Tjenestedesign-studentene på Høyskolen. Jeg tror at den rette løsningen har potensial til å gjøre en stor innvirkning på hvordan vi kan erstatte de blå skoposene, kanskje ikke bare i treningssektoren, men også på tvers av sektorer, sier Claire McAree, prosjektleder i Oslo European Green Capital Business Program.

Hvis du vil ha mer informasjon, kontakt:
Malin Selander
Nordic Head of Communication & PR, SATS