SATS tar utfordringen ”The Blue Shoe Cover Challenge”

Pressemelding   •   sep 16, 2019 10:00 CEST

SATS tar utfordringen ”The Blue Shoe Cover Challenge” som er en del av Oslo Business Regions European Green Capital Business Program. SATS ambisjon med å være med på denne utfordringen er å finne miljøvennlige alternativer til de blå skoposene på våre sentre.

SATS, Nordens største treningskjede, har sagt ja til utfordringen som er i forbindelse med Oslo European Green Capital Industry Challenge. Utfordringen ble skapt av Oslo Business Region for å øke bevisstheten om bærekraftige muligheter som er tilgjengelig for næringslivet. Utfordringen som SATS har tatt innebærer å redusere plastavfallet ved å fjerne de blå plastskoene fra alle sine treningssentre i Norge og erstatte dem med et mer miljøvennlig alternativ.

- Vi brenner for trening og helse og jobber hver dag for å inspirere og hjelpe mennesker til et mer aktivt liv. Denne utfordringen, som er en del av vårt pågående miljøarbeid, skal vi selvfølgelig være med på! Vi ser nå frem til å samarbeide med Oslo Business Region og Høyskolen i Kristiania for å utvikle et mer miljøvennlig alternativ for medlemmene våre, sier Country Manager i SATS Norge, John Kristian Stubban.

SATS har som ambisjon å redusere vår miljøpåvirkning, gjennom vårt bærekraftprogram. I løpet av høsten vil SATS kunngjøre en konkurranse blant studenter ved Høgskolen Kristiania som tar sin bachelor i Tjenestedesign. Konkurransen går ut på å finne en ny, mer miljøvennlig løsning for å erstatte de blå skoposene på SATS treningssentre. Vinneren av konkurransen blir annonsert i desember, og vi håper at studentene kommer med gode løsninger som kan implementeres på våre sentre i hele Norden.

Oslo European Green Capital Business Program er henrykt over at SATS, Nordens største treningskjede, har bestemt seg for å ta den fjerde Oslo European Green Capital industriutfordring - og redusere plastavfall ved å erstatte engangsplast med miljøvennlige alternativer.

- Fra det første møtet med SATS var det tydelig at de virkelig ønsket å finne en løsning som kan erstatte de blå skoposene. Jeg beundrer at de tør å tenke utenfor boksen og ser frem til å se resultatene fra samarbeidet med Tjenestedesign-studentene på Høyskolen. Jeg tror at den rette løsningen har potensial til å gjøre en stor innvirkning på hvordan vi kan erstatte de blå skoposene, kanskje ikke bare i treningssektoren, men også på tvers av sektorer, sier Claire McAree, prosjektleder i Oslo European Green Capital Business Program.

Hvis du vil ha mer informasjon, kontakt:
Malin Selander
Nordic Head of Communication & PR, SATS