Suksess for SATS Nordic Training Day

Suksess for SATS Nordic Training Day

15. juni inviterte SATS hele Nordens befolkning til aktivitet på SATS Nordic Training Day. Hensikten var å fokusere på fordelene med trening og inspirere flere til et aktivt liv. Dagen ble en suksess med over 58 000 treningsdeltakere i Norge, Sverige, Danmark og Finland.

SATS Nordic Training Day er et nyetablert initiativ fra SATS. Målet med den nordiske aktiviteten er å bidra til en bedre folkehelse ved å få flere til å forstå hvilke helsefordeler man får ved regelmessig trening. Et viktig mål er også å vise hvor lite som skal til, og at det finnes mange ulike treningsformer. I løpet av dagen åpnet SATS dørene til alle sine 250 sentre og inviterte til 925 gruppetreningstimer i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Til sammen deltok mer enn 58 000 personer fra alle de fire landene.

-Vi er så glade og takknemlige for den positive responsen vi fikk på SATS Nordic Training Day. Dagen ble en stor suksess med høyt engasjement blant de ca. 58 000 deltakerne og våre 10 000 medarbeidere. Det var tydelig at vi engasjerte og inspirerte mange mennesker til et mer aktivt liv. Takk til alle som deltok og gjorde dagen så vellykket, sier John Kristian Stubban, Country Manager SATS Norge.

Som en del av treningstilbudet denne dagen arrangerte SATS Yoga-klasser kl. 10.00 på alle sine treningssentre, noe som bidro til at ca. 1500 personer trente yoga i Sverige, Norge, Danmark og Sverige samtidig. I tillegg til de vanlige gruppetimene arrangerte SATS også 34 utendørstimer i parker i de ulike landene. Siden alle var velkomne var det også mange som ikke var SATS-medlemmer som deltok i løpet av dagen.

Hvis du vil ha mer informasjon, kontakt:
Malin Selander, Head of Communication & PR, SATS
malin.selander@sats.se +46 (0)70 4264006