Nå lanseres prisen Årets bidrag innenfor bærekraftig merkevarebygging

Pressemelding   •   feb 07, 2020 07:00 CET

Årets bidrag 2020

Siden 2014 har Årets bidrag innenfor bærekraftig merkevarebygging blitt valgt ut i det svenske markedet i forbindelse med den årlige prisutdelingen i Sustainable Brand Index - Europas største merkevarestudie om bærekraft. I 2020 lanseres prisen «Årets bidrag» på det norske markedet.

Prisen har som mål å oppmuntre og synliggjøre bærekraftsarbeidog kommunikasjon som gjør en forskjell for mennesker, samfunn eller miljø.

Alle kan nominere et bidrag, en kampanje, en lansering eller et spesifikt produkt. Juryen vurderer deretter hvilket bidrag som best oppfyller kriteriene som ligger til grunn for utmerkelsen.

Jury 2020

• Kia Klavenes, Pure Consulting (leder)
  • Mai-Bente Paulsen, Something Good
  • Petter Gulli, 12 Years
  • Andreas Friis, Sustainability Hub Norway

Det grunnleggende kriteriet er at bidraget eller innsatsen det gjelder har et preg av nyskapning og innovasjon samt fokus på fremtiden. I tillegg må følgende fire kriterier oppfylles på best mulig måte:

• Bidraget skal ha testet noe nytt og utfordret eksisterende normer og måter å gjøre forretninger på i sin bransje.
  • At virksomheten som søker/det søkes på vegne av har et tydelig bærekraftfokus internt
  • At virksomheten har klart å engasjere forbrukere/kundene sine og fått dem til å endre atferd, eller alternativt utføre en ny og mer bærekraftig handling
  • At virksomheten eller bidraget potensielt kan skape varig endring hos både avsender og forbruker/kunder.

Nominere et bidrag: https://sbinsight.typeform.com/to/fN1sqs

SB Insight is an insight agency on a mission to create sustainable brands. We provide decision-making material on how sustainability affects branding, communication and business development.

We share knowledge through our tailored training solutions, create meetings and contacts between companies who want to become sustainability leaders. We also perform in-depth studies and analysis of relevant topics as requested by our customers. Finally, we are the founder of Sustainable Brand Index, Europe's largest independent brand study on sustainability.

Find out more: www.sb-insight.com

Follow us on: