Christian Flatum (t.v.) og Morten Würgler.

Nye ledere i Schenker AS

-Air & Ocean med Oil & Gas/Prosjekt har gjennom flere år levert sterke utviklingsresultater og den veksten skal fortsette, sier de nye lederne Morten Würgler og Christian Flatum med henholdsvis 10 år og 5 års fartstid i selskapet.

Morten Würgler har bred erfaring innen flyfrakt fra først DSV i Danmark, Houston, TX og Kristiansand. Fra 2008 har han jobbet i Schenkers norske virksomhet. Han har speditørutdanning og høyere teknisk- og handelseksamen fra Danmark.

Christian Flatum har siden 2011 arbeidet i Air & Ocean med salg, sist som Head of Sales A&O. Han har i tillegg flere års driftserfaring fra DSV innen sjøfrakt og har også en Bachelor fra BI med spesialisering i logistikk.

Vi har mange gode og kvalifiserte kollegaer rundt oss i hele organisasjonen, som sammen skal ta våre kunder videre.Vi skal utvikle nye løsninger for kundene via vårt selskap og nettverk. Kunden er «sjefen» som ønsker høyest mulig kvalitet i det daglige arbeidet.Våre konkurrenter hviler aldri.

Hva tenker dere om de nye oppgavene?

-Jeg er ydmyk i forhold til de nye oppgavene og takknemlig for tilliten som er gitt meg, sier Flatum.

-Schenker har et veldig godt driftsmiljø med høyt kompetente medarbeider og gode ledere, sier Würgler.

Med en slik basis er de begge sikker på at vi vil vokse i fremtiden og har tro på å utvikle gode team med tydelig fellesmål og positiv kultur som stimulere til arbeidsglede. Vi bruker mye av vår tid på jobb i Schenker og ønsker at det skal være gøy å jobbe i Schenker.

Hva blir viktigst i 2018?

-Schenker Ocean skal få et nytt driftssystem «Tango» - en god implementering av dette vil være avgjørende for 2018. Tango gjør at vi må jobbe på en annen måte enn tidligere.

Würgler forteller at for General Cargo, som omfatter våre kontorer i Trondheim, Bergen, Stavanger og Gardermoen, skal vi sammen med salg og drift jobbe med produktutviklingen og få til enda flere kundetilpassede løsninger. I tillegg skal vi fortsette vår sterke utvikling & markedsposisjon innen fly eksport av norsk sjømat til oversjøiske markeder.

Würgler og Flatum er enig om at det blir viktig å utnytte driftsapparatet enda bedre i kontakten med kundene fordi drift har betydelig kompetanse på våre produkter. Vi skal også dyrke kremmerånden og tilby våre tilleggstjenester til de som har behov for det gjennom vårt fantastiske nettverk fremover, sier de to lederne.

DB Schenker er et av verdens ledende logistikk- og transportselskaper til vanns, til lands og i luften. I Norge er vi ledende på stykkgods og partigods. Med et finmasket rutenett dekker vi hele landet og har gode forbindelser på import og eksport. DB Schenker har avanserte IT-løsninger som muliggjør optimale transport- og logistikkløsninger. Schenker AS eies av DB Mobility Logistics AG, som eies av Deutsche Bahn AG. DB Schenker har 2000 kontorer i over 140 land. I Norge 29 terminaler og ca. 1100 ansatte.