Nordmann vant nordisk mesterskap i konnektering

Det var de raske hender som var i sentrum da Schneider Electric arrangerte nordisk mesterskap i Actassi S-1 konnektering  i Ringsted.
- Det har vært morsomt å være med, og herlig å vinne, sier nordisk mester Thomas Weiby fra Norge.

15 elektrikere fra Norge, Sverige, Finland og Danmark møttes i Danmark for å finne ut hvem som var den raskeste til å kable, montere og installere en ny Actassi S-1 konnektor. Konkurransen ble avholdt i fabrikklokalene hvor konnektorene blir produsert.

Hver deltaker deltok i to heat hver.  I det første heatet terminerte de seks konnektorer som ble montert i et patchpanel, port 1-6. I det andre heatet, terminerte de seks konnektorer i andre enden av de seks linkene. Alle de seks konnektorene ble montert i patchpanelet, port 19-24. Deretter ble linkene testet. I det siste finaleheatet konkurrerte den raskeste fra hvert land mot hverandre. Thomas Weiby  vant suverent alle heaten

- Konkurranseinstinktet våkner i en slik konkurransesetting, så selvfølgelig var det gøy å vinne, sier den nyslåtte nordiske mester, Thomas Weiby. Han har vunnet en tur til Paris for å besøke Schneider Electrics hovedkvarter, sammen med de nasjonale mesterne fra Sverige, Finland og Danmark.

Det nordiske mesterskapet avsluttet en lengre konkurranseperiode i de nordiske landene. I Norge deltok over 200 elektrikere, teknikere og installatører fra hele landet. De tre beste ble invitert til Ringsted for å kjempe om tittelen som  både nasjonal og nordisk  mester.

- Vi er veldig fornøyd med oppslutningen i Norge, sier Karen Rein, produktsjef i Schneider Electric. - Og innsatsen til de norske her i Ringsted, og spesielt Thomas Weiby, har virkelig imponert meg, avslutter hun.

Resultatliste:

Thomas A. Weiby, Jotel AS [NOR] 05:17, 150

Jani Joska, Are Oy [FIN] 06: 21, 230

Søren Schjerlund, Kemp & Lauritzen AS [DK] 06:54, 510

Johan Lund, Levins Elektriska AB [SWE] 07:10, 140

Fakta:                                                                                                                                         Konnektor, kontakt eller plugg for sammenkobling av signalveiene mellom system-komponenter, for eksempel mellom elektriske kretskort, mellom en PC og en skriver eller mellom fiberoptiske kabler.

Vil du vite mer? Gå inn på linken under og se videoen om hvordan du kobler en S-1 konnektor,

• konnektor
  • konnektering
  • kabelsystem