Nytt på markedet: innovativ funksjonstimer med rekordrask installasjon

Den nye multifunksjonstimeren Zelio NFC kommer med nye smarte funksjoner. Timeren setter ny standard i markedet med stor fleksibilitet og hurtig installasjon via smartphone.

Tavlemontører, elektrikere, maskinbyggere og andre fagfolk i el-bransjen får nå en hjelpende hånd i arbeidet med å sette opp timere i installasjoner og applikasjoner. Med Zelio NFC Timer setter Schneider Electric en ny standard for timere, både når det gjelder funksjonalitet og betjening.

Nyheten er en multifunksjonstimer med en enda smartere tilgang til oppsettet. Den programmeres nemlig direkte fra en smartphone via NFC (Near Field Communication) samtidig som den ivaretar sikkerheten via en firesifret PIN-kode.

Stort digitalt steg En enda mer digital integrasjon av timere er noe markedet har etterspurt. Integrasjonen i timeren løser en typisk utfordring for elektrikere, tavlemontører og maskinbyggere som skal sette opp flere timere i en enkelt installasjon.

- Normalt krever det en haug med tastetrykk og bruk av skrutrekker for å finne frem til funksjonene og instillingene man vil ha. Det tar tid og det er vanskelig, om ikke umulig, å gjøre med absolutt presisjon, sier Jesper Rasmussen, produktsjef hos Schneider Electric.

I den tilhørende appen er det enkelt og hurtig å velge den ønskede funksjonen blant de 28 mulige – ikke minst å stille inn parameterne med fullstendig nøyaktighet. Zelio NFC reduserer typisk feiljustering fra 10 prosent til kun 0,2 prosent, ifølge Schneider Elecric.

- Det korter ned en stor del av fagmannens arbeidstid, og det fjerner bryet med å nå frem til de ønskede innstillingene, sier Rasmussen.

Unik klonefunksjon sparer tid og penger
I større innstallasjoner med flere timere er det smarte oppsettet via app enda mye verdt. Smartphone-appen gjør det nemlig mulig å gjenbruke innstillingene i flere timere med et enkelt klikk via appens unike klonefunksjon.

- For en tavlebygger som skal konfigurere mange timere på samme måte er det gull verdt. Han trenger bare stille inn én timer én gang, for så å kunne klone hele konfigurasjonen over på de påfølgende timerne, sier Rasmussen.

Zelio NFC kan konfigureres uten at det er nødvendig å ta enheten ut av esken og koble den til strøm. Timeren er utstyrt med en lysdiode som gjør det enkelt for elektrikeren å se hvilken enhet som konfigureres. Med den nye timeren er det kun behov for å sette innstillingene én gang, så er alle timere klare til bruk.

Fakta:

- Spar tid og lagerplass med 28 innebygde timerfunksjoner i ett og samme produkt

- Spar tid på innstilling ved hjelp av den intuitive appen

- Reduser justeringsfeil på tiden fra 10% til 0,2%

- Den smarte kloningsfunksjonen sparer tid på innstilling av etterfølgende timere
- Beskytt innstillingene ved hjelp av en pinkode

• industri
  • energistyring
  • energieffektivitet
  • energi
  • energieffektivisering

Schneider Electric er globalt ledende innen energihåndtering og automatisering, og hadde i 2015 en omsetning på 27 milliarder euro. Våre 160 000 medarbeidere betjener kunder i over 100 land innenfor akvakultur, olje og gass, transport, næringsbygg og bolig. Vi hjelper dem å håndtere energi og prosesser på en sikker, pålitelig, effektiv og bærekraftig måte. Fra den enkleste bryteren til komplekse operative systemer skal vår teknologi, programvare og servicetjenester forbedre måten kundene våre styrer og automatiserer virksomhetene sine på.

Schneider Electric har vært i Norge siden 1977 og har i dag en sterk markedsposisjon og 600 ansatte.

Vår nettilkoblede teknologi preger industrien, forandrer byer og beriker liv.

I Schneider Electric kaller vi det Life Is On.

www.schneider-electric.com/no.

På Twitter: @energieffektiv