Schneider Electric på Datacloud Nordic

Optimalisering av synlighet, redusering av risiko

Kim Povlsens åpningsforedrag starter kl. 09.00. Han vil fokusere på hvordan man optimaliserer synligheten og minsker risikoen i Hybrid IT, gjennom Schneider Electrics løsning EcoStruxure IT. Målet er å revolusjonere at måten man styrer datasentre og viktig IT-infrastruktur på blir mer effektiv, sikrere og har lavere kost.

Kim Povlsen sørger for at det alltid er fokus på innovasjon i teamets prosesser, og at de skal jobbe med å løse ekte kundeutfordringer. Kim bruker «lean startup-modellen», og kombinerer sin tekniske bakgrunn med stor entusiasme og talent for markedsføring. Man kan med rette si at Kim Povlsen har løftet Digital Services & Data Center Software fra å drive med vedlikehold og forebygging til å være digital-fokuserte, forutseende og servicevennlige.

Paneldebatt om lederskap i regionale markeder

På Datacloud Nordic stiller også Schneider Electrics Charlie Timmermann som deltager i paneldebatten om lederskap i regionale markeder, kl. 09.40. Charlie er VP for Norden og Baltikum (Europe Operations IT Divison). På standen vil det være spesialister fra den norske avdelingen, og mulighet til å utforske datasentre ved hjelp av VR-briller.

Det blir muligheter for intervju med Kim Povlsen etter nærmere avtale.

Kontaktperson: Arild Bjørkedal. E-post: Arild.Bjorkedal@schneider-electric.com.

Pressekontakt: Ingunn Kristiansen. E-post: ingunn.kristiansen@schneider-electric.com.

• Data, telekom, IT

Med global tilstedeværelse i mer enn 100 land er Schneider Electric den ledende aktøren innen energistyring - mellomspenning, lavspenning, sikker strømforsyning og automasjonssystemer. Vi tilbyr integrerte løsninger som sikrer effektivitet ved å kombinere energi, automatisering og programvare. Med vår åpne plattform samarbeider vi med et stort nettverk av partnere, systemintegratorer og utviklere i vårt verdensomspennende økosystem. Dette for å levere det beste innen sanntidskontroll og operativ effektivitet. Vi tror at dyktige medarbeidere og partnere gjør Schneider Electric til et fremragende selskap. Vi tror også at vår forpliktelse til innovasjon, mangfold og bærekraft sikrer at «Life is On», overalt, for alle og i hvert øyeblikk.

www.schneider-electric.no.

På Twitter: @energieffektiv