Nye funksjoner på SendRegning

Hindrer duplikater i kundelisten

Du vil nå få en advarsel dersom du forsøker å legge inn i kundelisten en ny kunde med likt navn som en allerede eksisterende kunde.

Enklere nedlasting av fakturaer

Dersom du ønsker å laste ned en kopi av en faktura, søker du opp denne fakturaen og klikker på knappen "Skriv ut kopi selv". Filen du nå laster ned, vil få et navn av typen "faktura-fakturanummer.pdf" (f.eks. faktura-1.pdf). På denne måten kan du enklere holde oversikt over regninger du har lastet ned enkeltvis. Du slipper å først måtte åpne regningen for så å lagre den med et nytt og passende navn.

Enklere manøvrering mellom fakturaer

Når du har søkt opp en aktuell regning, kan du nå klikke deg frem og tilbake mellom regninger du har sendt, ved å klikke på "Forrige" og "Neste". Du slipper å gå helt tilbake til oversikten din.

Beskrivelse i fakturalinjen

Du vil nå få en advarsel dersom fakturalinjen mangler en beskrivelse av oppdraget. Grunnen er at fakturalinjen er et nyttig verktøy for å beskrive hva du har levert til kundene dine.

Slette fakturalinje

Du kan nå slette den første fakturalinjen når du skal sende en kreditnota. Dette er nyttig om du f.eks. ønsker å kreditere enkelte av fakturalinjene fra den originale regningen (delkreditering).

Fast rabatt til utvalgte kunder

Du kan nå velge å gi én eller flere av kundene dine en fast rabatt på alle varer/tjenester du leverer. Du velger kunden fra kundelisten og angir et prosenttall i rabattfeltet på denne kundens kundekort. Obs! Husk å lagre endringene.

Kun ett postnummer

Enkelte av våre kunder har opplevd at poststedet er blitt oppført to ganger på regningene. Dette skal ikke lenger være et problem. Du kan nå velge kun ett poststed når du fyller inn regningen. Fortsetter du å skrive, vil kun det poststedet du allerede har skrevet inn, bestå.

Slutt på dobbeltutsendelse

Du har kanskje opplevd å sende avgårde to regninger fordi du ved en feiltakelse klikket to ganger på knappen for å sende regningen. Vi har nå lagt inn en funksjon som gjør at du ikke får klikket på knappen mer enn én gang.

• Data, telekom, IT

• lage regning
  • send regning
  • send regning på nett