Regnvær slipper ny single og annonserer EP-slipp

Pressemelding   •   aug 16, 2019 07:30 CEST

Foto: Dan Mariner

«Det er lett å tro at Regnvær kan nå så langt som helst», uttalte Avisa Nordland etter at Regnvær varmet opp for Violet Road på torget i Bodø forrige uke. I dag er Bodøværingene ute med låta «Aurora», som allerede er listet på NRKP3 og har fått en solid femmer på terningen av Avisa Nordland. Med det gir de oss første smakebit fra deres kommende EP «Våken Hele Sommeren» som ventes 20. september.

Hør «Aurora» her Last ned «Aurora» her

Regnvær sine tekster skildrer på ungdommelig vis sterke følelser omkring tema som kjærlighet, nostalgi og det å finne seg selv som menneske. Egenproduserte «Aurora» er intet unntak.

«Låta «Aurora» handler om jenta alle vil ha, men ingen kan få. Den typiske «fineste jenta i klassen». Hun inngår liksom aldri noe seriøst, og er litt kjent blant folk for det. Så sangen handler om at jeg falt for denne jenta, til tross for at alle rundt fortalte meg hvordan det kom til å ende», forteller Kristian Brunvær Steffensen i bandet.

Til tross for deres unge alder har det fengende pop-bandet imponert med stødige live-opptredener. De ble også plukket ut av OverOslo-festivalen til å spille på GNIST-festivalen i Oslo. Der var de 12 av 450 musikkprosjekter som ble valgt ut av en jury bestående av musikkjournalister, arrangører, musikere og plateselskaper i norsk musikkbransje. De har også spilt på festivaler som Trænafestivalen, Parkenfestivalen, Buktafestivalen, Bakgården og Bodøfestivalen.

«Aurora» slippes fredag 16. august på Regnværs plateselskap Vinterhagen og er produsert av bandet selv.

Kommentarer (0)

Kommentar