Nordens mest populære teknologibedrift

Nyhet   •   jun 07, 2013 09:22 CEST

Siemens er kåret til den mest populære bedriften for teknologistudenter for andre år på rad i  Universums undersøkelse blant  48.000 nordiske studenter.

Dette er resultatet av den årlige studentundersøkelsen til Universum der de kårer de mest attraktive arbeidsgiverne i tre kategorier. Siemens topper listen blant teknologi studentene. I kategoriene ”IT” og ”Økonomi” er det henholdsvis Google og Ernst & Young som er de mest attraktive.

-  Disse bedriftene er assosiert med muligheter og innovasjon, som er veldig viktig for studentene når de skal velge sin fremtidige arbeidsgiver, sier Carlo Duraturo, Universum Norge.

Fremtiden er elektrisk
Ingeniørstudenter er ifølge undersøkelsen mest tiltrukket av energibransjen og produksjon. Innen begge disse områdene finnes det mye spennende å jobbe med i Siemens.

-  Siemens jobber med å møte den økende etterspørselen etter energi og samtidig redusere klimautslippene. Dette handler blant annet om smartere utnyttelse og bruk av de energiressursene vi allerede har, samt innovative løsninger for mer fornybar kraftproduksjon. Dette er et arbeid som både er teknologisk utfordrende og spennende. Dessuten oppleves det som meningsfullt å jobbe med de største utfordringene verden står overfor, sier administrerende direktør Per Otto Dyb i Siemens.

Norden Topp 10—Teknologi
1. Siemens