Dårlig norsk sommer gir stor stigning i salg av sexleketøy

Skandinavias største webbutikk innenfor sexleketøy, Sinful, melder om en klar sammenheng mellom sommerværets manglende solstråler og en stor stigning i salg av sexleketøy.

"Når sommersolen svikter oss, blir vi kreative og finner på ting som vi kan foreta oss innendørs. Og i år er det rekordmange som synes at sexleketøy er en morsom måte å nyte og utforske hverandre på.", uttaler Mathilde Mackowski, medstifter av Sinful.no.

Salget er ofte over 40 % større på dager hvor det er grått vær, og motsatt på solskinnsdager.

Nå kan du nyte din partner på avstand

Sommerens helt store trend er app-styrte sexleketøy, som flere og flere par kjøper for å nyte hverandre med - også på avstand.

"Sist år så vi hvordan mannen kunne ta kontrollen over kvinnen med fjernstyrte sexleketøy, men nå kan faktisk kvinnen også styre mannen. We-Vibe har kommet på markedet med en app-styrt penisring som heter Verge. Uansett i verden du er, så kan man koble den til en app og så kan hun styre hva som skal skje med ham. Dette gir mange nye og spennende lekemuligheter.", uttaler Mathilde Mackowski

Været spiller også en avgjørende rolle for når på dagen sexleketøy legges i innkjøpskurven. I ferieperioder med grått vær er det ekstra travelt mellom kl 10 og 12, noe som kan skyldes at mange velger å bli i sengen og finner aktiviteter som kan foretas innendørs. Det ser annerledes ut når sommeren viser seg fra sin gode side. Da opplever nemlig webbutikken at ordrene kommer utpå kvelden.

• Helse, sykepleie, legemiddel

Alle bestillinger på sinful.no som legges før klokken 17 blir pakket og sendt samme dag.

Victoria Andersen

Pressekontakt Communication Manager 28726870