Så frekke var nordmennene i 2016

Hva foregår det egentlig i dobbeltsengene rundt om i Norge? Det har en av Norges største forhandlere av sexleketøy sett nærmere på. Ved å analysere sine salgsdata for 2016, har de blant annet funnet frem til hvilke produkter som har vært ekstra populære i år, hvilken by som har hatt høyest forbruk av sexleketøy og hvor mange meter dildo det har blitt solgt.

Produkter til bakdelen er populært hos menn

En analyse av salgsdataen for 2016 viser at det er især sexleketøy til bakdelen som er populært hos de norske menn. Salget av analt sexleketøy til menn har steget med 42% i 2016, sammenlignet med 2015.

Til kvinner har salget av Magic Wands steget med 39% i 2016. Magic Wands er kjent for å være en av de absolutt kraftigste vibratorer på markedet. Den ble spesielt berømt etter å ha vært med i «Sex and The City», hvor karakteren Samantha var meget begeistret for denne type vibrator.

Lengere enn Svinesundsbrua

Nettbutikken har også sett nærmere på hvor mange meter dildo det sammenlagt har blitt solgt i løpet av året. Det viser at Sinful har solgt 1382 meter med dildo til det norske folk. Dette svarer til lengden på nesten 2 Svinesundsbruer.

Også glidemiddel har vært populært i de norske hjem i år. Nettbutikken melder om et samlet salg på 3800 liter glidemiddel, noe som er nok til å fylle ca. 32 badekar.

Salget av håndjern har vært økende i 2016. Sinful har solgt 1900 sett med håndjern, hvilket er nok til å utstyre ca. 12% av den norske politistyrken med håndjern.

Trysil er norgesmestere i sexleketøy

I mai avslørte Sinful hvor i landet nordmenn kjøper mest sexleketøy. Statistikken var basert på en analyse av nettbutikkens seneste 100 000 ordre. Ved å ta omsetningen for hver kommune samt innbyggertallet som variabler, regnet Sinful ut i hvilke kommuner innbyggerne med de frekkeste innkjøpsvanene holdt til.

Undersøkelsen viste at Trysil kommune ikke bare var kjent for flotte alpinanlegg og påskeglade turister. Kommunen tok nemlig også tittelen som “Norges frekkeste kommune 2016”. I følge undersøkelsen kjøpte innbyggerne 2,16 ganger mer sexleketøy enn landsgjennomsnittet.

Du kan se hvor frekk din kommune er ved å klikke på norgeskartet her.

Jan og Grethe handler mest

Senere på året tok nettbutikken “frekkhetstemperaturen” på norske navn ved å kikke inn i sine salgsdata. Undersøkelsen viste at det var menn med navnet Jan og kvinner med navnet Grethe som investerte mest penger i nytt innhold til nattbordsskuffen, og stakk derfor avsted med tittelen som “Norges frekkeste navn”.

Hvis du er nysgjerrig på hvor frekt ditt eget navn er, kan du bruke navnesøketjenesten her.

Klikk her flere morsomme fakta om nordmennenes sexvaner for 2016.

• Media, kommunikasjon

• nordmenn
  • 2016
  • sexleketøy
  • sinful.no
  • sinful
  • året som gikk

Alle bestillinger på sinful.no som legges før klokken 17 blir pakket og sendt samme dag.

Victoria Andersen

Pressekontakt Communication Manager 28726870